arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

بالاترین نرخ جوانان متعلق به کدام استان است؟

اگر امروز سن ازدواج بالا رفته و درصد آسیب های اجتماعی هم بالا رفته، می توان با بکارگیری جوانان این مسائل را کاهش داد و فرصت های بهتری را پدید آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : باید جوانان را با امور جدید مدیریتی آشنا کنیم چرا که آنها در آینده جایگزین ما خواهند شد و باید بتوانند از عهده امور مدیریتی کشور برایندبنابراین این ما هستیم که باید برایشان فرصت سازی کنیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان اولین کنگره ملی مدیریت امور جوانان که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد عنوان کرد:استان سیستان به لحاظ جمعیتی بالاترین نرخ جوانان را در کشور دارد و این مورد از این جهت بعنوان یک فرصت تاریخی محسوب می شود که نه از قبل بوده و نه تا دو دهه آینده از آن شاهد آن خواهیم بود، به گونه ای که تا 10 یا 15 سال آینده همین جوانان زیربنای اصلی مدیریت کشور هستند. این جوانان پایه مدیریت آینده کشور بوده و باید از این زمان بعنوان "طلایی ترین عصر جمعیتی کشور" یاد شود.

او با بیان این مطلب که اگر این برهه زمانی را بعنوان یک فرصت برای کشور می دانیم، پس باید تعریف جوانی متناسب با ساختار و شخصیت جوان تغییر کند اظهارداشت :بر این اساس جوانی یعنی زیستن، شوق زندگی و جوان یعنی یک رسانه، که خوشبختانه در جامعه امروزی ما "هر فرد یک رسانه" نهادینه شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید براین موضوع که جوانان باید درعرصه های مدیریتی حضوری فعال داشته باشند ، ادامه داد :پیش آهنگی و پیشگامی ویژه جوان است که با جریان سازی ، بخشی از مسائل مهم کشور را مدیریت می کند. جوانی یعنی ارزش، ارزشهایی که حاصل میراث گرانقدر این کشور است.ارزشهایی که باید در آن از خود شایستگی و خلاقیت بروز دهند و حامل انتقال آن به نسلفردا باشد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جوانی به معنی تعامل، گفتگو، پویایی، قبول نقد و انتقاد پذیری و میل به مشارکت است ، اظهارداشت :از نظر قرآن جوانی "دوران قدرت" است و جوان که بر بلندای قدرت خویش پایدار ایستاده، به این موقعیت به نحو احسنت می اندیشد و باید در تولیدقد السهم داشته باشد. به فرموده پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) از دوران جوانی بعنوان "بلوغ اشد" یاد می شود، حال با این رویکرد به دوران جوانی چگونه باید نگریست؟

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بایدبرای جوانان در مجالس جا باز کرده و برای شان فرصت سازی کنیم تا آنها با امور جدید مدیریتی اشنا شوند و در اینده بتوانند از عهده امور کشور به شایستگی برآیند. چرا که همین جوانان در آینده جایگزین ما خواهند شد. این نگاه ارزشمند است و می تواند جریان ساز باشد.

وی بابیان این موضوع که مدیران باید به جوان توجه ویزه ای داشته باشند تا بتوانند از فرصتهای پیش رو بهترین استفاده را ببرند ،توضیح داد :بنده در نشست های اخیر در هر جلسه ای حداقل از 20 جوان دعوت می کنم و نظرات آنها را می شنوم. حتی تاکنون در بخش های مدیریتی مختلف از آنها به عنوان همکار و مشارکت کننده استفاده می کنم و در همین راستا تاکنون 17 مشاور جوان در فرمانداری و بخشداری فرصت شناساندن خود را داشته اند و با عملکرد مثبت خود را ثابت کرده اند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات فرا روی جوانان اشاره کرد و گفت : اگر امروز سن ازدواج بالا رفته و درصد آسیب های اجتماعی هم بالا رفته، می توان با بکارگیری جوانان این مسائل را کاهش داد و فرصت های بهتری را پدید آورد.

هاشمی در پایان سخنانش به تعدادی از نظرات جوانان که د رجلسات مختلف جمع آوری شده بود اشاره کرد.

نظرات بینندگان