arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۷۳۱۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
فاضل میبدی در گفتگو با «انتخاب»:

آخرین و بدترین تهمت به آیت الله هاشمی را حسین شریعتمداری چندین شب پیش در تلویزیون زد / انتخابات آینده برای روحانی بدون استاد خیلی خوبش مشکل و سنگین است اما «آیت الله» راه را برای پیروزی در 96 باز کرد

در دهه 50 که دوران مبارزات بود، آقای هاشمی از مبارزانی بود که نامش همه جا مطرح بود. ایشان به خاطر مبارزات و شکنجه ها و حمایت هایی مالی که از دوستان مبارز می کرد، از چهره های بسیار معروف و مشهور بود. آقای هاشمی در آن زمان که امام در ایران بود و قبل از تبعید ایشان به نجف, ارتباط بسیار نزدیکی با حضرت امام داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» درباره درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در دهه 50 که دوران مبارزات بود، آقای هاشمی از مبارزانی بود که نامش همه جا مطرح بود. ایشان به خاطر مبارزات و شکنجه ها و حمایت هایی مالی که از دوستان مبارز می کرد، از چهره های بسیار معروف و مشهور بود. آقای هاشمی در آن زمان که امام در ایران بود و قبل از تبعید ایشان به نجف, ارتباط بسیار نزدیکی با حضرت امام داشت.

وی افزود: ایشان رابطه خود با حضرت امام را بعد از تبعید نیز قطع نکرد وقتی هم که امام به ایران آمد، آقای هاشمی یکی از کسانی بود که حضرت امام بسیار به ایشان اعتماد داشتند و در مناسک مهمی که بعد از انقلاب میخواستند اجرایی شود از آقای هاشمی استفاده می‌کردند. بخصوص در مسئله جنگ که امام آقای هاشمی را گذاشت و آن خدمات ایشان در دهه شصت کنار امام بسیار مهم بود.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: آن چیزی که آقای هاشمی را هاشمی کرد ایستادگی ایشان در مقابل فشارهای داخلی بود که در سالهای اخیر به ایشان وارد می شد. ما آقای هاشمی را خوب می شنناختیم و منشا این تهمت ها و فشارها را تا اندازه ای می دانستیم که از کدام سمت و سو می آید و گروه فرقان قبل از انقلاب می خواست آقای هاشمی را از پا دربیاورد، تهمت زنندگان به هاشمی جریان بسیار خزیده هستند که از اول انقلاب در مقابل آقای هاشمی و بهشتی ایستادند.

فاضل میبدی با بیان اینکه مظلوم تر از آقای هاشمی کسی را نمی شناختم،‌ ادامه داد: در اخرین نمونه ی تهمت ها، همین چند شب پیش در تلویزیون شبکه سه مناظره ای بین حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و آقای کواکبیان بود که بدترین تهمت را مدیر مسئول کیهان به آقای هاشمی و خانواده ایشان در مورد تحریم وارد کرد. تهمتی به این بزرگی آن هم علیه شخص آقای هاشمی که اینقدر مورد تایید امام بود، نباید از تلویزیون پخش شود. این مسائل فشار روحی زیادی بر ایشان وارد می کرد ولی ایشان با همین حال هیچوقت عرصه سیاسی را ترک کرد و همواره نظام، انقلاب و رهبری را در جاهای مختلف حمایت می کرد و نمی خواست به این نظام ضربه ببیند و یا ضربه ای به آن وارد شود ولی متاسفانه این بدخواهان که در لباس انقلابی بودند، هجومشان همواره به آقای هاشمی بود البته به نظر من تاثیر زیادی در میان مردم نداشت و نقش و تاثیر آقای هاشمی در انتخابات 94 به بعد خودش را نشان داد.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم درباره واکنش مردم نسبت به فوت آیت الله هاشمی اظهار کرد: می توانست درس عبرتی برای افرادی که می خواهند وارد عرصه سیاسی شوند، باشد و کسانیکه کار سیاسی می‌کنند هیچگاه در کار سیاست این چنین با تهمت و توهین مبارزه سیاسی نکردند ولی متاسفانه در مورد آقای هاشمی این جریان را شاهد بودیم. کسانی که این هجمه هاو تبلیغ و هزینه و را میکردند می خواستند آقای هاشمی را خورد کنند ولی شاهد بودیم که خودشان خورد شدند. اکنون چهره های شاخص که مقابل ایشان بودند خودشان را در معرض اجتماعی بگذارند و مثلا کاندیدا شوند می بینند که چقدر می توانند موفق شوند. برخی در انتخابات خبرگان چهارم دیدند که چقدر وزن دارند.

وی ادامه داد: وزن آقای هاشمی خیلی بالا بود. آقای هاشمی همواره نجات دهنده انقلاب بودند و مردم خوب این را می دانند.

فاضل میبدی در پاسخ به اینکه به نظر شما در انتخابات برای آقای روحانی هم این اتفاق اثرگذار خواهد بود؟ گفت: من معتقدم راهی را که آقای هاشمی و امثال آقای هاشمی باز کردند دیگر باز شده است مردم دیگر بینشی را که در انتخابات گذشته داشتند، همان خط در انتخابات 96 هم دنبال خواهند کرد. البته برای آقای روحانی سخت،‌مشکل و سنگین است برای اینکه اگر اختلافاتی به وجود می آمد آقای هاشمی در خط مقدم سیاست بود آنها را حل می کرد و اختلافات را فیصله می داد، بالاخره استاد خیلی خوبی بود و دیگر نیست ولی به هرحال جامعه ما به آن رشد عقلانی خود رسیده که بتواند چراغی راه خود را انتخاب کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۶
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
همه مردم به مقام شامخ اقای هاشمی .ره. احترام خواصی قائل هستند . وشریعتمداری را نیز میشناسند .بسی تاسف که درمقابل تهمت ها به هاشمی هیچکس اعتراضی نکرد .
مالکی گلشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
1
0
بعضی با تهمت زدن و حتی فحاشی به دیگران وجود خود زا اثبات
می کنند برادر حسین از آن جمله است!!!!!!!!
گلشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
1
0
نام حسین . شغل . اتهام زدن به رقیب
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
0
خدا شریعتمداری رو ببخشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
2
0
انشاءا... همین مردم در انتخابات از اقای شریعتمداری وهم مسلکان ایشان حسابی از خجالتشان در خواهند امد
آقاشیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
درود خدا بر هاشمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
آقای شریعتمداری بزرگترین ضربه شما و همفکران شما به انقلاب و ایران و نظام محدود کردن و آسبی زدن به چهره و شخصیت سرمایه های انقلاب و زحمت کشان واقعی به وسیله تهمتها و حرفهای بی اساستون است و با خروج از صحنه این افراد امثال احمدی نژاد مشغول نابودی ایران میشوند
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
حیف نیست که امثال شریعتمداری ها سخن بگوئید .او هم دنیا را باخته و هم آخرتش را .مسلمانی که پنجاه سال به این وآن تهمت بزند و غیبت کند و آبروی افراد را ببرد ،جایگاهش کجاست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
شریعتمداری اگر راست میگوید بیاید وتوانتخابات شورا شرکت کند ببیند یک رای میاره.ایشان حتی خودشم خودشو قبول نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
شریعتمداری از این کارها دست نمی کشد و همچنان به خادمان انقلاب حمله می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
هدف تخریبهای شریعتمداری ضربع بع هاشمی بود
نظرات بینندگان