arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

ماجرای خوابِ رهبر انقلاب درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله هاشمی رفسنجانی در برگی از روز شمار خاطرات در آستانه انتشار سال 69 به بیان خواب جالبی که رهبری دیده بودند، پرداخته که در آن امام از ایشان گلایه ای دوستانه کرده بودند که "چرا در پیام نوروزی از هاشمی اسم نبردید؟" .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی ، متن این خاطره از کتاب " اعتدال و پیروزی " بدین شرح است :

ساعت هفت و نیم به دفترم رسیدم؛ مثل روزهاى ماه رمضان، کم حال در اثر کم‌خوابى نبودم.تا ساعت نُه صبح کارها انجام شد. اعضاى شوراى مرکزى نهضت سواد آموزى آمدند. گزارش تهیه مقدمات اجراى طرح ضربتى را دادند و خواستند که به نحوى اجبار در سواد آموزى را بپذیرم؛ پذیرفتم که اگر با اعلان اختیارى، استقبال خوبى نشد، از اهرمِ کوپن و دفترچه بسیج اقتصادى استفاده شود. مصاحبه‌اى در این خصوص انجام دادم. عقد ازدواجِ یک جانباز و خانواده شهید را به همراه آقاى[محسن] قرائتى، [نماینده ولی فقیه در نهضت سوادآموزی] بستیم؛ هدیه‌اى دادم.

 آقاى[جواد] اژه‌اى، [مشاور فرهنگی رییس‌جمهور و نماینده ولی فقیه در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور] آمد. براى سفر به غرب جهت بررسى اوضاع دانشجویان اسلامى و همچنین براى خانواده مادر شهید بهشتى کمک خواست. آقاى[قربانعلی] درّى[نجف‌آبادی، رییس هیأت مرکزی گزینش کشور و نماینده ایلام در مجلس خبرگان] آمد؛ براى ماندن گزینش متمرکز تأیید گرفت و گزارش سفر به ایلام را داد؛ از اختلاف بین امام‌جمعه ایلام و آقاى مروارید، نماینده خبرگان آنجا، اظهار نگرانى می‌کرد.

عصر دکتر[محمدرضا] هاشمى[گلپایگانی]، براى دستور کار شوراى عالی انقلاب فرهنگى آمد؛ دبیر شوراى عالى انقلاب فرهنگى است. دکتر[حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد و پیش‌نویس جواب نامة صدام را آورد. شورای‌عالى امنیت ملى جلسه داشت. موضوع آمایش سرزمینى خوزستان، با توجه به جهات امنیتى و دفاعى بحث شد. ادامه بحث را به جلسة بعد احاله کردیم.

آقاى[سیدحسن] فیروزآبادى،[رییس ستاد فرماندهی‌کل قوا] و [محمد]فروزنده، [جانشین  ستاد فرماندهی‌کل قوا]، از سوى رهبرى، چک یک میلیون تومانى را که همراه نشانِ درجه‌یک فتح است، براى من آوردند.

شب با احمدآقا و آقاى خامنه‌اى جلسه داشتیم. فیلم مراسم خاکسپارى امام را دیدیم؛ آنجا که کفن امام را مردم پاره کرده‌اند، بخشى از بدن امام عریان شده است؛ نظرمان این شد که اشکالى در پخش آن از تلویزیون نیست. درباره جواب به نامة صدام و مسایل دیگر سیاست خارجى هم صحبت کردیم.

 رهبرى فرمودند:شبِ عید نوروز، بعد از شنیدن پیام‌هاى نوروزى از تلویزیون، خواب رفته و امام را خواب دیده‌اند که معترضانه و دوستانه به ایشان گفته‌اند، چرا در پیام نوروزی اسم رییس‌جمهور را نبرده‌اند و ایشان جواب داده‌اند، فردا در صحبت عید جبران مى‌کنند.


نظرات بینندگان