arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۵

حمله قالیباف به منتقدان ماجرای ترافیک تهران: نمی‌توان کلمه انسان به آنها گفت/ به عقل جن هم نمی رسد!

نمی‌توان کلمه انسان به آنها گفت چرا که هیچ کسی ترافیک ساختگی درست نمی‌کند و این کلمه از آن دسته حرف‌هایی است که وقتی قافیه تنگ می‌آید و دیگر صحبتی ندارند، مطرح می‌کنند و این حرف درستی نیست و این تهمت و دروغی است که زده شده.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قالیباف: ترافیک مصنوعی تهمت و دروغ بود / می خواهند آدرس غلط بدهند / ساخت عبارت ترافیک مصنوعی به عقل جن هم نمی‌رسد

باز انتخابات شد و بار دیگر، شهردار تهران به بهانه های مختلف، به منتقدان عملکردش حمله کرد و اظهارات برخی از منتقدانش را تهمت و دروغ خواند.

به گزارش «انتخاب»، محمدباقر قالیباف ادعا کرد: بر اساس مصوبه مجلس دولت باید از محل صندوق ذخیره ارزی 1 میلیارد دلار به شهرداری تهران بدهد اما با وجود آنکه پول در صندوق موجود است این کار را انجام نمی دهد و تازه متاسفانه برخی‌ها هم آدرس‌های غلط به مردم می‌دهند و یک واژگان به نام ترافیک ساختگی را جعل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ساخت عبارت ترافیک مصنوعی به عقل جن هم نمی‌رسد گفت: نمی‌توان کلمه انسان به آنها گفت چرا که هیچ کسی ترافیک ساختگی درست نمی‌کند و این کلمه از آن دسته حرف‌هایی است که وقتی قافیه تنگ می‌آید و دیگر صحبتی ندارند، مطرح می‌کنند و این حرف درستی نیست و این تهمت و دروغی است که زده شده.

بهانه جدید قالیباف برای حمله به دولت 
قالیباف در ادامه با نادیده گرفتن نقش شهرداری تهران در آلودگی هوای پایتخت، نوک پیکان انتقاد را به سوی دولت گرفت و اظهار کرد: اگر به حقوق شهروندی اعتقاد داریم باید بدانیم که یکی از ابتدایی ترین حقوق شهروندان، حیات و سلامت است. 

وی با بیان اینکه امروز آلودگی هوا شرایط زندگی و سلامت مردم را به خطر انداخته گفت: اگر حقوقی را برای شهروندان قائلیم، اولین وظیفه ما پرداختن به این موضوع و تحقق اصل مهم توسعه حمل و نقل عمومی است. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه بی توجهی به این امر به معنای قائل نبودن احترام برای شهروندان است افزود: ناکارآمدی، سوء مدیریت و عدم حمایت از مردم موجب می شود با وجود فراهم بودن زیرساخت ها، تجهیزات لازم برای استفاده مطلوب شهروندان از مترو تامین نشود. 

به گفته وی، در صورت اضافه شدن یک هزار واگن به مترو تهران، ظرفیت این ناوگان ریلی با افزایشی 2 برابری به حدود شش میلیون سفر در روز می رسد. 

قالیباف تصریح کرد: متاسفانه اعتباری که چند سال پیش مصوب شد تا دولت آنرا از محل صندوق ذخیره ارزی به شهرداری تهران پرداخت کند، تا امروز پرداخت نشده است. 

محمدباقر قالیباف درحالی این مسایل را مطرح می کند که معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران چندی پیش اعلام کرد که دولت تا پایان سال جاری 9 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری پایتخت پرداخت می کند. 

درهمین ارتباط، استاندار تهران نیز اعلام کرد که سالانه 3 هزار و 600 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده، جرایم راهنمایی و رانندگی و آلایندگی به شهرداری تهران پرداخت می شود. 


نظرات بینندگان