arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با «انتخاب»:

برخی از اصولگرایان، روحانی را به دیگر کاندیداها ترجیح می دهند / جبهه جدید اصولگرایان شمشیر را از رو برای روحانی بسته / اختلاف جلیلی و قالیباف انتخاباتی است

اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم باید دست از منافع جناحی برداریم، سهم خواهی در انتخابات ۹۴ باعث شدشکست تلخ اصولگرایان رقم بخورد، متاسفانه اکنون نیز همان رویکرد مشاهده میشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ابوالقاسم رئوفیان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» درباره گمانه زنی ها در رابطه با تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات اظهار کرد:رسما موتلفه اسلامی اعلام کرده است که میرسلیم کاندیدایش است، جبهه پیروان هم به صورت غیر رسمی سخن از محمدرضا باهنر به میان آورده است. باید منتظر بمانیم ببینیم به نتیجه میرسند یا نه. اسم قالیباف هم پیشتر از این مطرح بود، هیچ وقت هم رسما اعلام نکرد که قصد ورود به انتخابات را ندارد، از أین رو به نظر میرسد بیاید. سعید جلیلی هم احتمالا کاندیدای پایداری باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود:  من اقای جلیلی را یک شخصیت قابل احترام می دانم اما به لحاظ فضایی که وجود دارد اصولگراها به او اقبالی ندارند، ولی قالیباف نسبت به دیگران و بعد از روحانی بیشترین رای داشت.

دبیرکل حزب ایران زمین تاکید کرد: مسئله مهم در انتخابات این است که چه کسی بیاید که بتواند با کاندیدای جبهه رقیب رقابت کند. برخی اصولگرایان آقای روحانی را نسبت به دیگران  ترجیح میدهند، لذا کار اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان از چند جهت سخت است، یکی اینکه معمولا در کشور ما روسای جمهوری دو دوره ای هستند، دیگر اینکه کاندیدای اصلاح طلبان مشخص است و بعد اینکه برخی اصولگرایان ترجیح می دهند از آقای روحانی حمایت کنند. همچنین از طرفی با توجه به تکثر کاندیدا در جبهه اصولگرایان کار به مراتب مشکل تر است. 

وی همچنین درباره اعلام موجودیت جبهه حامیان نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه که اخیرا اعلام موجودیت کرده، نیامده شمشیر را از رو برای رییس جمهوری مستقر بسته است و این جبهه همان  رویکرد های قبل را دنبال می کند. به نظر نمی رسد بتواند مردم را با خود همراه کند. البته باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه می شود.

کار اصولگرایان در انتخابات سخت است؛ در داخل این جریان، برخی روحانی را می خواهند / جبهه جدید اصولگرایان نیامده شمشیر را از رو برای روحانی بسته / اختلاف جلیلی و قالیباف انتخاباتی است

رئوفیان با اشاره به پرونده املاک شهرداری و تاثیر آن بر رای قالیباف عنوان کرد: به نظر من نباید چنین مسایلی در مبارزات انتخاباتی مطرح کرد چراکه تا وقتی تایید نشده و حکمی برایش نیامده است نباید مورد بهره برداری سیاسی قرار گیرد، هر کس که صلاحیتش از طرف شورای نگهبان تایید شود میتواند در مبارزات انتخاباتی حضور یابد.

دبیرکل حزب ایران زمین در مورد بحث وحدت در جریان اصولگرایی بیان کرد: با توجه به قراین و شواهدی که مشاهده می شود، بعید می دانم که اصولگرایان به وحدت برسند و بر روی یک نفر اجماع کنند، علتش هم این است که قرار نبود که دوباره جمعی بنشیند و در یک جلساتی صحبت هایی بشود و ارزیابی های داشته باشند و تصمیماتی بگیرند، این همان اشتباه دوره های گذشته است. اگر این قضیه استمرار پیدا کند و اگر سازوکار اصلاح نشود و در واقع برخی در هیت های برادر بزرگ تری و هسته تصمیم گیری حضور یابند و توقع داشته باشند که هر چه بگویند دیگران چشم بسته قبول کنند، طبیعی است که وحدت به وجود نمی آید و این همان روشهای تجربه شده است که ثمره تلخی به همراه داشت. این روش تداعی کننده این است که خرد جمعی اثرگذار نیست، اصولگرایان بدانند اگر این روشها اصلاح نشود شکست حتمی است.

رئوفیان همچنین درباره رویکرد جبهه پایداری به وحدت گفت: اگر می‌خواهیم به نتیجه برسیم باید دست از منافع جناحی برداریم، سهم خواهی در انتخابات ۹۴ باعث شدشکست تلخ اصولگرایان رقم بخورد، متاسفانه اکنون نیز همان رویکرد مشاهده میشود. 

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اختلافات جلیلی و قالیباف و کنایه اخیر او به شهردار تهران گفت: من فکرمی کنم اظهارات جلیلی بیشتر حال وهوای انتخاباتی وجنبه تبلیغاتی داشته باشد.

نظرات بینندگان