arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

دردسرهای وزیر محیط زیست فرانسه پس از تمجید از فیدل کاسترو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قدردانی «سگولن رویال» وزیر محیط زیست فرانسه از فیدل کاسترو رهبر فقید کوبا، موجی از انتقادهای تند را متوجه وی کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه ی تلویزیونی فرانس24، تمجید از مقام فیدل کاسترو، برای سگولن رویال وزیر محیط زیست فرانسه، دردسر ساز شده است و انتقادهای تندی را از طرف جناح های سیاسی فرانسه متوجه وی کرده است. 

سگولن رویال که به نمایندگی از جانب دولت فرانسه برای شرکت در مراسم خاکسپاری کاسترو به کوبا سفر کرده است؛ در بدو ورود به کوبا، کاسترو را نماد دوستی نزدیک میان کوبا و فرانسه توصیف کرد.

علاوه بر احزاب سیاسی مختلف در فرانسه، روشنفکران تبعید شده کوبایی مقیم فرانسه نیز اینگونه اظهارات سگولن رویال را به باد انتقاد گرفتند. 

سگولن رویال در بدو ورود به شهر «سانتیاگو»ی کوبا (Santiago de Cuba) در گفت و گو با خبرنگاران فرانسوی، اظهار کرد: فیدل کاسترو پیش از هرچیز نماد تاریخ و نشانه دوستی بسیار نزدیک کوبا و فرانسه است.

وی اضافه کرد: کوبایی ها با فیدل کاسترو، خاک، زندگی و سرنوشت خود را به دست آوردند.

رویال که برای شرکت در آیین ادای احترام به رهبر انقلاب کوبا در تشییع جنازه فیدل کاسترو شرکت کرده بود، یاد «فرمانده» انقلاب کوبا را گرامی داشت.

نماینده دولت فرانسه به همراه «الکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان، تنها نمایندگان کشورهای اروپایی هستند که برای شرکت در مراسم خاکسپاری کاسترو به کوبا سفر کرده اند.

فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا و رئیس جمهوری پیشین این کشور روز جمعه 25 نوامبر (پنج آذر) پس از تحمل نزدیک به 10 سال بیماری در سن 90 سالگی درگذشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان