arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اتریش مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تسنیم نوشت: نامزد حزب راست افراطی اتریش پس از مشخص شدن نتایج اولیه انتخابات شکست در این انتخابات را پذیرفت.

نوربرت هوفر نامزد حزب راست افراطی اتریش روز یکشنبه در پیامی در صفحه فیسبوک خود به رقیب انتخاباتی اش الکساندر فان در بلن نامزد احزاب سبز و لیبرال اتریش به خاطر موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری امروز تبریک گفت و همه مردم اتریش را به همکاری و اتحاد فراخواند.

همچنین هربرت کیکل، رئیس ستاد انتخاباتی هوفر، در گفتگو با تلویزیون ملی اتریش با اعلام این خبر گفت نتایج اولیۀ شمارش آراء نشان می‌دهند هوفر 46 درصد آراء را به خود اختصاص داده و در مقابل، الکساندر فان در بلن، رقیب وی، با کسب 54 درصد آرا پیروز این انتخابات است.

فان در بلن که 10 سال رهبری حزب سبزها را به عهده داشت، به عنوان نامزد مستقل در این انتخابات شرکت کرد. وی از حمایت بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و احزاب میانه‌روی اتریش برخوردار است.

انتخابات ریاست جمهوری اتریش از ساعت 7 بامداد به وقت محلی آغاز شد و حدود 6 میلیون و چهارصد هزار نفر از مردم اتریش واجد شرایط رای دادن بودند.

در این انتخابات الکساندر فان در بلن، نامزد مستقل مورد حمایت سبزها با نوربرت هوفر نامزد راست افراطی آزادی اتریش رقابت کرد.

هوفر رویکردی ضداروپایی داشت و حزب او پیش تر از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و نیز پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال کرده بود.

او اتحادیه اروپا را نظامی «پوسیده» خوانده و به هوادارانش گفته با رای دادن به او «از دست این نظام» راحت شوند.

بروکسل و برلین با نگرانی زیادی به نتایج این انتخابات چشم دوخته بودند، چرا که با توجه به انتخابات های مهم پیش رو در این اتحادیه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اتریش می تواند بر سرعت روند صعود احزاب افراطی و دستیابی آن ها به موفقیت های روزافزون تاثیر زیادی داشته باشد.

نظرات بینندگان