arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

نتانیاهو: بالاخره موشک‌های ایران به آمریکا می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایران در حال ساخت موشک‌های بالستیک است که بالاخره به ایالات متحده خواهد رسید. ایران در حال ساخت موشک‌های قاره‌پیما است.

به گزارش انتخاب؛ «بنیامین نتانیاهو» که از طریق تماس تصویری در نشست مجمع «سابان» صحبت می‌کرد، در مورد ایران گفت: «اسرائیل متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است. این مسئله تغییری نکرده و نخواهد کرد.»

با ترامپ درباره برجام صحبت می‌کنم

نتانیاهو افزود: «با رئیس‌جمهور منتخب دونالد ترامپ در مورد این توافق بد صحبت کردم. من مخالف این توافق هستم، چون راه این کشور به سمت بمب را باز می‌کند... ایران به این توافق پایبند می‌ماند، چراکه راه این کشور به برنامه هسته‌ای صنعتی را باز می‌کند.»

وی ادامه داد: «من می‌گویم بعد از امضای توافق، ایران به قدرتی تهاجمی‌تر بدل شده است. در حال ساخت موشک‌های بالستیک است که بالاخره به ایالات متحده خواهد رسید. ایران در حال ساخت موشک‌های قاره‌پیما است. به یاد داشته باشید که ما و ایران در یک قاره هستیم و ایران دارد موشک‌های قاره‌پیما را برای شما می‌سازد و می‌گوید مرگ بر ایالات متحده و مرگ بر اسرائیل.»

در ادامه، مجری برنامه در خصوص راهکار 2 دولتی برای حل مشکلات با فلسطینیان پرسید.

نتانیاهو پاسخ داد: «مشکل اصلی بر سر رسیدن به راهکار 2 دولتی این است که فلسطینی‌ها و حتی محمود عباس به هیچ وجه قبول نمی‌کنند که دولت یهود را به رسمیت بشناسند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از موضع محکم مخالفان به رسمیت شناخته شدن موجودیت رژیم متبوعه‌اش سخن گفته بود، از موضع متفاوت «اعراب» هم البته سخن گفت.

نتانیاهو گفت: «ما خواهان زندگی بر اساس احترام متقابل هستیم و احتمال می‌دهیم که با کمک کشورهای عربی، فلسطینیان متقاعد شوند که به پای میز بیایند و راه‌حلی را قبول کنند که ما هم بتوانیم با آن زندگی کنیم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه امشب به تبلیغ کابینه خود پرداخت.
نتانیاهو گفت که «اسرائییل تاکنون به این حد قوی نبوده است. در مورد صلح هم باید بگویم که کسی با یک کشور ضعیف صلح نمی‌کند. به تلاش برای قدرتمند نگه داشتن اسرائیل ادامه می‌دهم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که 2 عامل «تکنولوژی و ترور» یعنی توان علمی اسرائیل برای تولید محصولات دانش بنیان و مبارزه با تروریسم، باعث قدرت امروز اسرائیل شده است.

نتانیاهو به درگیری‌های جاری و حتی حرکت‌های مردمی در خاورمیانه هم اشاره کرد و توانایی خود برای ایجاد امنیت برای اسرائیل در این بهبوهه را ستود؛ نخست‌وزیر صهیونیست‌ها گفت: «توانستیم در طوفان بهار عربی در امنیت باقی بمانیم و با کشورهای منطقه ائتلاف‌های جدید ایجاد کردیم. در جهان ضعیف شکست می‌خورد و تنها قدرتمندانِ باهوش پیروز می‌شوند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ریشه درگیری‌های این روزهای اهالی خاورمیانه با تروریست‌های داعش پرداخت و گفت که درگیری‌های امروز عراق و سوریه، درگیری میان مدرنیته و تفکرات قرون وسطایی است.

نتانیاهو البته اشاره‌ای به کمک‌های امدادی و لجستیکی رژیم متبوعه‌اش از تروریست‌های سوریه نکرد و با تکیه بر استدلال خود گفت: «... پس می بینیم که ریشه اختلافات ما و فلسطینی‌ها هم مسئله شهرک‌سازی نیست بلکه احترام متقابل است. مسئله این است که آنها دولت یهود را به رسمیت نمی‌شناسند.»
منبع: فارس
نظرات بینندگان