arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

علم‌الهدی: عده‌ای به دنبال دریوزگی استکبار رفته‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در کشوری که پر از مشکلات اقتصادی است بعضی برای حل آن به در خانه استکبار به دنبال دریوزگی رفته‌اند. 
 
به گزارش فارس، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در همایش همه واقف باشیم در تالار نور اظهار داشت: مسأله‌ای که موجب گشایش بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه می‌شود عمل «وقف» است. 
 
وی ادامه داد: اقتصاد اگر در یک مسیر درست قرار نگیرد بزرگ‌ترین افت فرهنگ دینی و ارزشی در جامعه است. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به تأثیرات وقف در جامعه تشریح کرد و گفت: انجام وقف می‌تواند از انباشته شدن ثروت در بین یک قشر خاص در جامعه جلوگیری کند و همچنین موجب رفاه زدایی شود. 
 
علم‌الهدی با بیان اینکه انباشته شدن سرمایه در بین یک قشر از جامعه موجب آسیب‌های فراوان است افزود: اگر جامعه دچار تجمل‌گرایی و رفاه‌طلبی شود و خوش‌گذرانی و عیش و نوش یک ارزش تلقی شود جامعه دینی سقوط می‌کند. 
 
وی مشکلات اقتصادی کشور را نتیجه زندگی اشرافی دانست و اظهار داشت: در کشوری که پر از مشکلات اقتصادی است بعضی برای حل آن به در خانه استکبار به دنبال دریوزگی رفته‌اند. 
 
امام‌ جمعه مشهد با اشاره به اهمیت وقف تصریح کرد: از جمله مباحثی که در فرهنگ اسلامی به‌عنوان یک فرهنگ با اصالت مورد توجه قرار گرفته عمل «وقف» بوده اما در جریان انقلابی مورد غفلت واقع‌ شده است. 
 
علم‌الهدی اظهار داشت: نتیجه گردش پول در بین ثروتمندان این است که امکانات و سطح زندگی مادی خود را بالا ببرند و ارزش در زندگی آن‌ها تجمل‌گرایی قرار گیرد که در این صورت معیارها و استعدادهای فکری افراد از مسیر اصلی فرهنگی باز می‌ماند. 
 
وی ادامه داد: در شرایط تجمل‌گرایی افراد، جامعه میدان رفاه‌زدگی و محرومیت می‌شود و قشر آسیب‌زده که توان یک زندگی مرفه را ندارند مجبور به انجام اعمال ضد ارزشی می‌شوند و جامعه دینی سقوط می‌کند. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه وقف می‌تواند به‌عنوان یک مسئله واکسینه در برابر ضربه‌های اقتصادی در جامعه عمل کند گفت: ثروت افراد اگر به‌جای بهره‌برداری صرفاً شخصی، در جهت بهره‌برداری عامه قرار گیرد تعادل اقتصادی حفظ می‌شود و همچنین از آسیب‌های اجتماعی، فسق و فجور جلوگیری می‌شود. 
 
علم‌الهدی با اشاره به اینکه وقف، آثار و برکات دائمی در جامعه و برای شخص واقف دارد تشریح کرد: وقف یک عمل جریان ساز در جهت رشد جامعه است و همچنین  برکات و خیرات دائمی برای فرد واقف به همراه دارد. 
 
وی با بیان اینکه وقف از بهترین اعمال است بیان کرد: عمل وقف و برکات آن ادامه‌دار است و پرونده خیرات آن هیچ‌وقت بسته نخواهد شد و از دیگر آثار آن توسعه فرهنگ دینی و شعائر اسلامی است. 
 
امام‌جمعه مشهد با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تأثیرات تجمل‌گرایی در جامعه تصریح کرد: در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی فراوان است دروازه‌های کشور برای ورود اتومبیل‌های آخرین سیستم بازشده تا در خیابان‌ها خودنمایی شود و این‌ها نتیجه ارزش شدن تجمل‌گرایی است. 
 
علم‌الهدی اعلام کرد: یکی از مواردی که در حل مشکلات فرهنگی حاشیه شهر مشهد کمک مؤثری کرد مسئله «وقف»بود. 
 
وی افزود: امروزه باید در مسئله وقف با نگرشی نو وارد شد و با اقدامات ارزشی شرایط فرهنگی جامعه را توسعه بخشید.

نظرات بینندگان