arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

جزئیات عملیات ارتش برای یافتن لاشه بالگرد در خزر/ انتقال به ساحل ظرف 48 ساعت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده منطقه چهارم دریایی ارتش گفت: لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر امروز شناورسازی و ظرف 48 ساعت به ساحل منتقل می‌شود.

به گزارش انتخاب؛ دریادار افشین رضایی‌حداد فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی ارتش، با اشاره به عملیات جست‌وجوی لاشه بالگرد غرق شده در دریای خزر، گفت: این بالگرد در اختیار شرکت حفاری نفت شمال بود و این شرکت و سایر مراکز از ما خواستند تا برای پیدا کردن و خارج کردن این بالگرد به آنها کمک کنیم.

وی افزود: در همین راستا تیم‌های تخصصی شامل غواصی، شناورسازی و گشت و جست‌وجو در محل حاضر شدند.

رضایی‌حداد تأکید کرد: اطلاعاتی از نقطه سقوط در اختیار نبود و تیم‌های ما از 48 ساعت گذشته کار را آغاز و نقطه سقوط را سریعا مشخص کردند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: از صبح امروز نیز عملیات شناورسازی لاشه بالگرد انجام شده است و شناورهای مختلف نیروی دریایی ارتش در محل حاضر هستند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی این عملیات را پایگاه دریایی امیرآباد انجام می‌دهد،‌ گفت: با عملیات موفق غواصان ما در یافتن این لاشه و عملیات شناورسازی آن اگر دریا طوفانی نشود ظرف 48 ساعت بالگرد به ساحل منتقل می‌شود.

رضایی‌حداد در پایان عملکرد تیم نیروی دریایی را در یافتن لاشه بالگرد مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه اطلاعاتی از محل سقوط در اختیار نبود این عملیات نشان دهنده توان بالا و رکورد خوب تیم نیروی دریایی ارتش است.

به گزارش فارس، در ساعت 4:30 بامداد روز شنبه 7 آذرماه یک فروند بالگرد MI17 که در اختیار مأموریت‌های شرکت حفاری نفت شمال بود، دراقدامی برای نجات یکی از کارکنان زحمتکش این شرکت که دچار عارضه قلبی شده بود، برای امدادرسانی به سکوی نیمه شناور امیرکبیر واقع در 20 کیلومتری بندر امیرآباد استان مازندران اعزام شد.

این بالگرد پس از سوار کردن بیمار مدت کوتاهی پس از برخاستن از سکو در مسیر ساحل دچار سانحه شده و در دریای خزر سقوط کرد و پنج سرنشین آن یعنی خلبان سرهنگ بازنشسته سید حسن محمدی کهنگی، خلبان دوم سرهنگ پاسدار غلامرضا میرزایی، مهندس پرواز سرهنگ بازنشسته رضا سنقری، سرهنگ بازنشسته مهندس حسین جعفرزاده و علی مرداسی از کارکنان شرکت نفت خزر جان باختند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان