arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

نخستین باران پاییزی در آبادان و خرمشهر ۱۴۵ نفر را به بیمارستان کشاند

۱۴۰ بیمار با مشخصه بیماری تنفسی به این بیمارستان مراجعه کردند که با توجه به تخت های پیش بینی شده کمبودها را سریعا جبران کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش شمار مراجعان با آمار ۱۴۵ بیمار به بیمارستانهای آبادان و خرمشهر با مشکل تنفسی پس از بارش نخستین باران پاییزی خبر داد.

به گزارش انتخاب،  علیرضا آموزنده ضمن اشاره به آماده باش کامل بیمارستانهای تحت پوشش این دانشکده از پیش بینی یک تیم درمانی متشکل از پزشکان متخصص و پرستار خبر داد و گفت: به منظور رفع کمبودهای ناشی از فراوانی مراجعات مردمی به بیمارستان ۱۰۰ تخت برای افزودن به ظرفیت پیشین در صورت نیاز پیش بینی شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات به بیمارستان شهید بهشتی آبادان با ۱۱۰ تخت بیمارستانی انجام شد، افزود: ۱۴۰ بیمار با مشخصه بیماری تنفسی به این بیمارستان مراجعه کردند که با توجه به تخت های پیش بینی شده کمبودها را سریعا جبران کردیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از تعداد کل مراجعان به بیمارستان شهید بهشتی همگی پس از دریافت خدمات اولیه همچون اکسیژن درمانی، سرم درمانی، دریافت داروهای مورد نیاز به ویژه در مورد بیماران دارای زمینه قبلی (آسم و آلرژی) از بیمارستان مرخص شدند و تنها ۲۸ نفر آنان برای مداوای بیشتر نیاز به بستری در بخشهای ویژه داشتند که یک نفر آنها مبتلا به آسم بود.

آموزنده همچنین با اشاره به مراجعه ۴۵ بیمار بدلی مشکلات تنفسی به بیمارستان طالقانی و بیش از ۶۰ نفر به بیمارستان ولیعصرخرمشهر گفت: خوشبختانه تمامی بیماران مراجعه کننده به این دو بیمارستان پس از دریافت خدمات اولیه درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

وی با اشاره به افزایش یک تیم درمانی دیگر افزود: بر اساس هماهنگی انجام شده با پزشکان متخصص (بیمارسهای تنفسی آسم و آلرژی)، در صورت نیاز به درمانهای بیشتر، به طور سریع اقدام می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: اگر چه در ساعات اولیه پس از بارش باران با حجم بالای تعداد مراجعان با مشخصه بیماری تنفسی به بیمارستانهای شهرهای آبادان و خرمشهر مواجه بودیم اما خوشبختانه با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و انجام اقدامات ثانویه هیچ مشکلی در روند رسیدگی به وضعیت مراجعان ایجاد نشد و همه مراجعان پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

آموزنده با تاکید بر اینکه براساس مصوبه استاندار خوزستان هزینه ها در اورژانس بیمارستانها برای بیماران تنفسی پس از باران رایگان است، گفت: این مصوبه تنها شامل بیماران تنفسی است و شامل موارد دیگر نمی شود.

وی از شهرداری خواست تا در خصوص هرس درختان کناکارپوس به عنوان یکی از عوامل تشدید بیماریهای تنفسی بکوشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در زمینه پذیرش مراجعان با مشکلات تنفسی به بیمارستانها وجود ندارد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

در پایان نیز، عدم خروج غیر ضروری از منزل یا محل کار به خصوص کودکان، بزرگسالان بیماران قلبی و ریوی از جمله مبتلایان به آسم و آلرژی، استفاده از ماسک، دستمال و یا پارچه تمیز و مرطوب در هنگام خروج از منزل توسط شهروندان، خودداری از انجام فعالیتهای بدنی شدید همچون ورزشهای سبک و سنگین، خودداری از خروج وسایل نقلیه شخصی به خصوص به شکل تک سرنشین، بسته نگه داشتن تمامی درها و پنجره ها و منافذ ورودی خانه و محل کار و ممانعت از باز و بسته کردن بیش از حد درها و پنجره ها، همکاری عمومی در خودداری از فعالیتهایی همچون قیرکاری، سوزاندن مواد پلاستیکی، آتش زدن لاستیکها، زباله ها و شاخ و برگ درختان و غیره که منجر به افزایش آلاینده های هوا می شود به شهروندان توصیه شد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان