arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گودرزی: تمدید قانون داماتو نقض آشکار برجام است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: تمدید قانون داماتو نقض آشکار توافق و مغایر با روح توافق ایران با گروه ۱+۵ است.

به گزارش انتخاب، "مسعود گودرزی" در نشست علنی امروز (یکشنبه 14 آذرماه) مجلس شورای اسلامی،گفت: همانطور که می دانید کنگره آمریکا قانون تحریم سرمایه گذاری در امور نفت و گاز ایران را تمدید کرده است، تمدید این قانون نقض آشکار با روح تعهدی است که جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 منعقد کرده است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برجام سندی است بین المللی که به پشتوانه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل الزام آور شده است بنابراین رفتار آمریکا بی اعتباری خود را در اذهان و افکار جهانیان نشان می دهد.

وی افزود:اما اینکه واکنش ما چه باشد مسئله مهمی است؛ایران باید همانطور که در برجام اول معقول و منطقی با هدایت رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی دستگاه سیاست خارجی سند قابلی را به اجرا رساند؛در ادامه نیز با تعامل دستگاه تقنینی و اجرایی و تمامی دستگاه های تصمیم گیرنده سند و رفتار معقولانه ای اتخاذ کند تا نمایش وحدت باشد.

عضوکیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،تاکید کرد:این سند در برابر مسئولیت ناپذیری کسانی است که به سند بین المللی قایل نیستند.

گودرزی در ادامه به مسائل اقتصادی اشاره کرد و گفت: شرایط رکود برای کشور نگران کننده است و باید در بخش اشتغال زایی اقداماتی صورت گیرد نمایندگان مجلس با حضور در حوزه های انتخابیه با مسئله جوانان جویای کار مواجه هستند؛بنابراین برای حل این معضل نیازمند برنامه و استفاده از ظرفیت های ملی برای توسعه  اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور پروژه هایی تعریف شده است ادامه داد: به یکی از پروژه های حوزه انتخابیه اشاره می کنم که انتظار جدی برای اتمام آن وجود دارد 23 سال از روند شروع احداث سد پارسیان می گذرد و همچنان به پایان نرسیده که زیبنده دولت نیست.

گودرزی بیان کرد:در نامه اخیری به ریاست جمهوری به تفصیل توضیح دادم که سد پارسیان جاذبه اقتصادی دارد و از لحاظ فنی و اثرگذاری تاثیر بسزایی در حوزه اقتصادی می گذارد بنابراین انتظار داریم رئیس جمهور دستور ویژه ای برای پیگیری اتمام این سد داشته باشد و توجه شود که با منابع داخلی امکان اتمام سد وجود ندارد؛پس باید مجوزی برای ورود سرمایه خارجی به این پروژه صادر شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس با انتقاد از وضعیت جاده های حوزه انتخابیه نسبت به تکمیل سریع جاده خوزستان به بوشهر تذکر داد و در ادامه گفت: با وجود اینکه "رستم "بیش از 10 سال است که به شهرستان تبدیل شده است،احداث بیمارستان در این شهرستان به تاخیر افتاده و انتظار داریم وزارت بهداشت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی در آخر تاکید کرد: توجه به وضعیت فرهنگیان و معیشت آنها در واقع سرمایه گذاری در جامعه است؛چراکه تاثیر بسزایی در مسئله قاچاق و بزهکاری های اجتماعی دارد.

منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان