arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

کاسترو در کنار آرامگاه رهبر جنبش استقلال کوبا به خاک سپرده می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از 9 روز عزای عمومی، مراسم خاکسپاری رهبر فقید انقلاب کوبا امروز در سانتیاگو و در کنار آرامگاه «خوزه مارتی» رهبر جنبش استقلال این کشور از امپراطوری اسپانیا برگزار می‌شود.

 به گزارش انتخاب، در آخرین روز از عزای عمومی کوبا به خاطر درگذشت فیدل کاسترو، امروز یکشنبه رهبر فقید این کشور در کنار رهبر جنبش استقلال کوبا از امپراطوری اسپانیا به خاک سپرده می‌شود.

ششم آذرماه بود که «فیدل آلخاندرو کاسترو روث» رهبر انقلاب کوبا در سن 90 سالگی درگذشت و دولت کوبا برای او 9 روز عزای عمومی اعلام کرد.

او که یکی از نمادهای ضدامپریالیستی در آمریکای لاتین نیز به شمار می‌رود، علاوه بر رهبری انقلاب کوبا از 1959 تا 1976 به عنوان نخست وزیر کوبا و سپس به عنوان رئیس جمهور از 1976 تا 2008 مشغول فعالیت بود

در خبرها آمده بود که خاکستر رهبر انقلاب کوبا برای انجام مراسم خاکسپاری با استقبال مردم به «سانتیاگو» رسید. کاسترو و یارانش مبارزه با رژیم باتیستا را از این شهر آغاز کردند.

به گزارش رویترز، قرار است امروز یکشنبه مراسم خاکسپاری در کنار آرامگاه «خوزه مارتی» رهبر جنبش استقلال کوبا در مبارزه با امپراتوری اسپانیا برگزار و او در این مکان به خاک سپرده شود.

خوزه مارتی که در سال 1853 متولد و در سال 1895 در سن 42 سالگی کشته شد، رهبر جنبش استقلال کوبا در مبارزه با امپراتوری اسپانیا بود.

مردم کوبا مارتی را قهرمان ملی خود می‌نامند. او همواره تأکید می‌کرد کشورهای آمریکای لاتین باید خصوصیات منحصر به‌ فرد تاریخ و فرهنگ خودشان را بشناسند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان