arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

جهانگیری: نقض برجام توسط آمریکا تنها مخالفت با ایران نیست /مراقب باشیم به سمت بازی افراطی‌گری نرویم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلنا نوشت: معاون اول رییس‌جمهور گفت: برجام در سطح بین‌المللی مصوب شورای امنیت سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا است و کارشکنی توسط آمریکا تنها مخالفت با ایران نیست.

اسحاق جهانگیری در همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه منطقه خاورمیانه آبستن اتفاقات مهمی است که در مقابل آنها نیاز به عقلانیت، سنجیدگی و تفاهم است، گفت: سیاست مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید آن است که تهدیدهای بیرونی و درونی را از کشور دور کنیم و نگذاریم تهدیدها برای مردم ایجاد مشکل کند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص برجام گفت: برجام حاصل گفت‌وگوهای پیچیده جمهوری اسلامی با شش قدرت بزرگ جهان و حاصل گفت‌وگوی ایران با سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا است.

جهانگیری افزود: برجام در سطح بین‌المللی مصوب شورای امنیت سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا است و کارشکنی و نقض برجام توسط آمریکا تنها مخالفت با ایران نیست.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه نقض برجام اقدام علیه گفت‌وگو و تعامل بین‌المللی اقدام علیه توافقات بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: راه مقابله با چنین اتفاقاتی راهی عقلانی و سنجیده است که باید در داخل کشور و توسط مقامات رسمی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود که چنین فضایی ما را به سمت بازی افراطی گری سوق ندهد و با عقلانیت و سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری همچون عزت و حکمت، تصمیم‌گیری کرده و منافع ملت ایران را به صورت جدی پیگیری کنیم.

نظرات بینندگان