arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
در حاشیه اجلاس قلب آسیا مطرح شد

اعلام آمادگی ایران برای میانجیگری بین پاکستان و هند در مسئله کشمیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داون نوشت: وزیر امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس قلب آسیا پیشنهاد میانجیگری برای پایان دادن به مناقشه کشمیر و حل اختلافات بین پاکستان و هند را مطرح کرد.

به گزارش انتخاب، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در اجلاس قلب آسیا پیشنهاد میانجیگری برای پایان دادن به مناقشه کشمیر و حل اختلافات بین پاکستان و هند را مطرح کرد.
ظریف در ضیافت شب گذشته در حاشیه اجلاس قلب آسیا با «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان ملاقات و درباره حل اختلاف بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو به تبادل نظر با وی پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: پاکستان و هند هر دو برای ایران مهم هستند و این کشور حاضر است نقش خود را برای پایان دادن به اختلاف بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو ایفا کند.
به گزارش داون، وی افزود: ایران حاضر است هر کاری که می‌تواند برای میانجیگری بین پاکستان و هند انجام دهد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: بسیاری از اهداف ما با پاکستان و هند یکسان است به همین دلیل هر دو کشور برای ما از اهمیت برخوردار هستند.
ظریف برای بهبود روابط بین پاکستان و هند همچنین پایان اختلاف بین این دو کشور اظهار امیدواری کرد.

پیشنهاد ایران برای میانجیگری در حالی مطرح می‌شود که سرتاج عزیز با وجود ابراز ناامیدی مقامات هند و پاکستان به بهبود روابط در اجلاس قلب آسیا حضور پیدا کرده است.
«عبد الباسط» سفیر پاکستان در هند گفته بود: با اینکه اسلام‌آباد می‌تواند برای مذاکرات صلح با دهلی‌نو صبر کند اما امکان بهبود روابط بعید است.
وی افزود: بعید است که روابط سرد دو کشور بعد از برگزاری اجلاس قلب آسیا تغییر کند.
«وکاس سوارپ» سخنگوی وزارت امور خارجه هند نیز در این زمینه گفت: در اجلاس قلب آسیا با مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان