arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

حزب سبزهای آمریکا از درخواست بازشماری آرا در پنسیلوانیا انصراف داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد حزب سبزها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که پیشتر خواستار بازشماری آرا در سه ایالت شده بود، از بازشماری آرا در ایالت کلیدی «پنسیلوانیا» انصراف داد.

به گزارش انتخاب، در حالی که به دنبال بازشماری آرای ریاست جمهوری آمریکا، صحبتها و گمانه‌زنی‌های مختلفی در این خصوص انجام شده بود، نامزد حزب سبزها از بازشماری آرا در یک ایالت مهم و کلیدی انصراف داد.

چهارم آذرماه بود که ستاد انتخاباتی «جیل استاین» نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از درخواست وی برای بازشماری آرا در سه ایالت کلیدی خبر داد.

در بیانیه استاین تصریح شده بود: «بعد از یک رقابت ریاست‌جمهوری تفرقه‌افکنانه و رنج‌آور، موارد گزارش‌شده از هک پایگاه داده رأی‌دهندگان و حزب و همچنین ایمیل‌های شخصی، موجب شده تا بسیاری از آمریکایی نسبت به قابل اعتماد بودن نتایج انتخابات به تردید بیفتند.»

وی از مسئولان برگزاری انتخابات خواست تا آرا در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا بازشماری شود. این ایالت‌ها، که ترامپ پیروز آنها بوده، در ریاست‌جمهوری وی نقشی حیاتی ایفا کردند(جزئیات بیشتر).

به گزارش رویترز، به دنبال صدور حکم قاضی دادگاهی در پنسیلوانیا مبنی بر پرداخت یک میلیون دلار از سوی حزب سبزها به منظور بازشماری آرا در این ایالت، این حزب از درخواستش برای بازشماری آرا انصراف داد.

سخنگوی این حزب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درخواست دهندگان برای بازشماری آرا شهروندان و مردم عادی هستند و آنها توان پرداخت یک میلیون دلار مورد نظر دادگاه را ندارند».

جیل استاین نامزد حزب سبزها هم در توئیتر شخصی خود ضمن انتقاد از حکم دادگاه نوشت: «این موضوع چقدر عجیب است که ما باید میلیونها دلار جمع آوری کنیم تا بتوانیم به نتایج انتخاباتمان اطمینان حاصل کنیم».
منبع: فارس
نظرات بینندگان