arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵

دیدار ظریف با دختر نیکوکار و مشهور ایرانی در هند و قول آقای وزیر به نرگس کلباسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانم نرگس کلباسی، بانوی مشهور ایرانی - بریتانیایی و موسس بنیاد خیریه برای کودکان معلول و بی سرپرست هند که سرگذشت او افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد سرانجام صبح امروز در محل سفارت ایران در دهلی‌نو با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز شنبه در دیدار نرگس کلباسی بانوی نیکوکار ایرانی در هند، به او قول داد که تمام تلاش خود را برای حل مشکلش به کار می گیرد.
نرگس کلباسی اشتری، اهل اصفهان است و پس از مهاجرت به انگلستان پدر و مادر خود را از دست می‌دهد. ابتدا به مدت یک سال در پرورشگاه‌های هند و سریلانکا فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و با دیدن وضعیت کودکان و تنگدستی آن‌ها اقدام به تاسیس مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست که معلول یا نابینا بودند می‌کند.

اتهام قتل غیرعمد یک کودک و سهل‌انگاری که منجر به غرق شدن یک کودک که در زمان پیک نیک در کنار رودخانه‌ای به بازی مشغول بوده او را از ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش باز می‌دارد.

خانم کلباسی که از خانواده تحصیلکرده و سرشناس ایرانی است بعد از آنکه سرگذشت خود را در فضای مجازی بازگو کرد با موج حمایت نخبگان ایرانی مواجه شد. قبل از همه دکتر محسن رنانی اقتصاددان ایرانی در نوشته ای از وزارت خارجه و شخصیت های پرنفوذ ایرانی خواست تا به یاری این بانوی خیرخواه و خلاق هموطن بپردازند

سرگذشت خانم نیکوکار ایرانی - بریتانیایی

به گزارش ایران آنلاین، نرگس کلباسی اشتری در اول فرودین ۱۳۶۷ در اصفهان به دنیا آمد و تا ۴ سالگی در ایران بود. پس از آن همراه با خانواده به انگلستان مهاجرت کرد. نرگس در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد. او تا ۱۹ سالگی در انگلستان زندگی کرد و سپس تا ۲۱ سالگی در کانادا بسر می‌برد. نرگس اشتری لیسانس مدیریت جهانگردی و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی دارد.

به نوشته نشریه دیلی میل یکی از کودکان در سال ۲۰۱۴ ناپدید شد و در پی آن خانم اشتری با اتهام قتل غیرعمد مواجه شد و اکنون در صورتی که اتهام ثابت شود، ممکن است به حبس محکوم شود. نرگس اشتری در درخواستی که به زبان انگلیسی منتشر کرده از دوستان و همکارانش در بریتانیا خواسته از او حمایت کنند. اشتری می‌گوید تا پایان روند قانونی اجازه ترک هند را ندارد و نگران است از محاکمه عادلانه برخوردار نباشد و از مردم می‌خواهد در حمایت از او نامشان را به طومار بیفزایند.

کمپین اینترنتی که به همین منظور راه افتاده که از نخست‌وزیر ایالت اودیسای هند و از نارندرا مودی نخست وزیر هند می‌خواهد در این پرونده دخالت کنند.

دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده که از نرگس اشتری حمایت خواهد کرد. حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدراباد هند برای پیگیری وضعیت حقوقی و کنسولی او به رایاگادا در ایالت اوریسا رفت و برای حضور در دادگاه و پشتیبانی از نرگس اشتری دوباره نیز در آنجا حاضر شد.

نظرات بینندگان