arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

واکنش رییس سازمان سینمایی به شایعه‌سازی درباره علی جنتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی یادداشتی در حمایت از علی جنتی در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

به گزارش انتخاب، ایوبی با اشاره به از دست رفتن قبح بدگویی، اتهام و افترا نوشت:‌‌ «گویی دیگر رسم شده که  پس از جابجایی یک مدیر به هر بهانه‌ای باید پچپچه‌ها آغاز شود. بدگمانی، بدگویی و اتهام و افترا گویی  قبح گذشته را از دست داده. و چه مصیبتی بالاتر از این. هیچ دلیلی ندارد که وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قاعده بد استثناء شود. 

در شرائطی که اهالی فرهنگ و هنر روزگار تازه ای از ادب و احترام و رونق را می آزمودند، تلاطم و حرف و حدیث و سنت ناپسند پشت سرگویی آغاز شد. در این جهانِ جهانی شده که فرصتی  بی مانند برای ارتباطات پدید آمده برخی اما ویروس گونه به جانِ آبروی مردم افتاده اند. می تازند، محکوم می کنند و شنیده‌ها و نشنیده‌ها را وسیله ای برای عقده گشایی ها خود قرار می دهند.»

او در ادامه از شایعات و اخبار کذب منتشر شده در فضای مجازی و غیرمجازی گفت:‌ «خبرهایی که ازناکجاآبادها می آید و در فضاهای مجازی و غیرمجازی آنقدر دست‌به‌دست می شود تا بی اصالتی‌اش در لابلای این همه غوغا گم شود. در این بین از ناکجایی خبری بر حمایت وزیر محترم پیشین از کارگردانی که او را به وقار و احترام می شناسند، منتشر و حمایت طبیعی وزیر از اهالی هنر را در کارگاه ذهن و جان بدگمان خود به گونه‌ای دیگر تفسیر و زبان به بهتان و ناسزا گشوده‌اند. 

دستور وزیر برای حمایت از هنرمند ان در چارچوب ضوابط امری پیوسته و دائمی است در وزارت فرهنگ. رسیدگی به امور کسانی که در لابه‌لای بوروکراسی پیچیده و هزار توی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سازمان سینمایی گرفتار می شوند همواره بوده، هست و خواهد بود.

آنها که بی مهابا تیر از کمان سخن می کشند بخوانند یک بار دیگر این سخن مولانای بزرگ را که:

نکته ای کان جست ناگه از زبان

همچو تیری دان که آن جست از کمان

چون گذشت از سر جهانی را گرفت

گرجهان ویران کند نبود شگفت

و بدانند که این طوفان‌ها فروخواهد نشست. غبارها خواهد رفت و حقایق می ماند. فرهنگ و دین و سنت‌های ما نکوهش می کند این بی‌اخلاقی‌ها را به هر نامی که باشد. بدگمانی، اتهام و پشت سرگویی به هر نامی و به هر شیوه‌ای محکوم است و ناپسند. و تلاش‌های علی جنتی و دیگر خادمان  سربلندی کشور در جای خود محفوظ است و ماندگار.»
نظرات بینندگان