arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

واکنش حماس به سخنان مدیرکل یونسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حماس ضمن اعتراض به سخنان مدیرکل یونسکو از «ایرینا بوکووا» خواست تسلیم فشارهای رژیم صهیونیستی نشده و به قطعنامه صادر شده از سوی یونسکو احترام بگذارد.

به گزارش  العهد، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه ای به سخنان مدیرکل یونسکو در خصوص مسجدالاقصی انتقاد کرد.

بر اساس  این گزارش، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه ای اظهارات و برداشت های «ایرینا بوکووا» مدیرکل یونسکو از قطعنامه صادره از شورای اجرایی این سازمان در رابطه با مسجد الاقصی را محکوم کرد.

در بیانیه حماس تصریح شده است که وی تحت فشارهای رژیم صهیونیستی چنین اظهاراتی را که با اصل موضع یونسکو و قطعنامه صادره در تضاد است، بیان کرده است.

جنبش حماس از بوکووا خواست تسلیم فشارهای رژیم صهیونیستی نشده و به قطعنامه صادر شده از سوی یونسکو احترام بگذارد.

پیش از این یونسکو با صدور قطعنامه ای تاکید کرد که مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و هیچ ارتباطی به یهودیان ندارد.

گفتنی است مدیرکل یونسکو دیروز تحت فشارهای رژیم صهیونیستی، اظهاراتی را بیان داشت که در تعارض آشکار با متن قطعنامه یونسکو بود. ایرینا بوکووا مدیر کل یونسکو بعد از قطعنامه ای که از سوی شورای اجرایی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل متحد (یونسکو) در دویستمین اجلاس این سازمان به تصویب رسید و بر اساس آن دو محوطه حرم ابراهیمی در الخلیل و مسجد بلال ابن رباح در بیت لحم، بخشی تفکیک ناپذیر از فلسطین اعلام شد، گفت که شهر قدیمی قدس شهر مقدس سه دین یهود، مسیحی و مسلمان است. وی گفت که تاریخ کهن و میراث فرهنگی در شهر قدس غیر قابل تفکیک است و همه ادیان سه گانه از این شهر بهره می برند.

به اعتقاد وی هر گونه تلاش برای انکار و مخفی کردن و محو هر یک از سنت های یهودی یا مسیحی و یا اسلامی، این مکان را در خطر قرار می دهد و با قرار دادن این منطقه در فهرست میراث جهانی در تعارض است.

منبع: مهر
برچسب ها: حماس ، صهیونیست ، یونسکو
نظرات بینندگان