arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

طرح گرفتن تائیدیه سازمان ملل برای کشور جدید در فضا!/لینک ثبت‌نام شهروندی

ایده تشکیل اين كشور فضايي از سوی دانشمندانی که مقام‌های ارشد این کشور خواهند شد در کنفرانسی خبری در پاریس مطرح شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروهی از محققان و دانشمندان به دنبال گرفتن تائیدیه از سازمان ملل متخد برای ایجاد کشور جدیدی در فضا به اسم ازگاردیا (Asgardia) هستند. این گروه حتی کار ثبت‌نام متقاضیان شهروندی را شروع کرده و یک مسابقه طراحی پرچم راه انداخته‌اند.

طرح گرفتن تائیدیه سازمان ملل برای کشور جدید در فضا!/لینک ثبت‌نام شهروندیایده تشکیل اين كشور فضايي از سوی دانشمندانی که مقام‌های ارشد این کشور خواهند شد در کنفرانسی خبری در پاریس مطرح شد.

نام این پروژه که ازگاردیا نام دارد برگرفته از نام شهر اسطوره‌ای در افسانه هاي خدایان اسکاندیناوی است. قرار است اولين ماهواره اين پروژه در سال 2017 به فضا پرتاب شود و رهبران اين كشور فضايي مي‌خواهند به تدريج در جايي ايستگاهي فضايي ايجاد كنند تا تعدادي از 150 ميليون شهروند نهايي اين كشور در آن به كار و زندگي بپردازند.

به گفته ايگور آشوربيلي بنيانگذار اين پروژه عجيب، در اين كشور دموكراسي حاكم خواهد بود درحالي كه تاكيد اصلي بر آزادي فردي در راستاي توسعه فناوري‌هاي فضايي است.


کارشناسان حقوق بین‌الملل می‌گویند این کشور جدید با داشتن شهروند،‌حكومت و مكاني براي زندگي به تدريج از سه شرط از چهار شرط سازمان ملل براي به رسمیت شناخته شدن  به عنوان يك كشور برخوردار خواهد شد. تشکیل کشور جدید اما منوط به رای‌گیری و به دست آوردن اکثریت آرا مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. 

علاقمندان به شهروندی این کشور جدید   مي‌توانند از طريق وب‌سايت پروژه {اینجا} براي حضور در ازگارديا ثبت نام كنند تا شايد به عنوان يكي از 100 هزار شهروند اوليه اين كشور انتخاب شوند.

نظرات بینندگان