arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۰

در مورد اعدام‌های وکیل‌آباد بزرگنمایی شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو همکار قضایی خانم از دو روز قبل در کلانتری‌های احمدآباد و سجاد مستقر شدند و از آنجایی که کار بعضی‌ها از تذکر گذشته، این افراد را دستگیر کرده و علیه آن‌ها اعلام جرم می‌شود.

به گزارش انتخاب؛ دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: رسانه‌های بیگانه در مورد اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در زندان وکیل‌آباد مشهد بزرگنمایی می‌کنند.

به گزارش قدس انلاین , محمود ذوقی افزود: روی این موضوع سایت‌های بیگانه و ضد انقلاب خیلی مانور می‌دهند در حالی که باید به این نکته توجه داشت که با توجه به همسایگی خراسان رضوی و شهر مشهد با کشور افغانستان، این استان محل ورود مواد مخدر به کشور است.

وی تاکید کرد: ‌در حال حاضر سنگین‌ترین پرونده‌های مواد مخدر کشور مربوط به خراسان رضوی و مشهد است و حتی در بعضی موارد، مواد مخدر از استان‌های دیگر وارد مشهد شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون مبارزه با مواد مخدر، حمل و نقل، نگهداری و خرید و فروش بیش از 30 گرم هروئین مجازات اعدام دارد و این در حالی است که میزان ورود این ماده مخدر به استان خراسان رضوی بالاست و طبیعتا اجرای حکم اعدام نیز بالا خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه در سال جاری طی 5 مرحله اجرای حکم اعدام داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده‌های مواد مخدر در مشهد بالای 10 کیلوگرم هروئین است.

وی با نام بردن از پرونده‌های متعددی که در آن‌ها متهمان به جرم حمل و نقل و خرید و فروش هروئین اعدام شده‌اند، افزود: با این حجم پرونده مربوط به مواد مخدر، تعداد اعدام‌ها متناسب است و رسانه‌های بیگانه بیخود در این موضوع بزرگنمایی می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص تخریب اثر ملی ثبت شده هنرستان شهید بهشتی مشهد به واسطه اجرای خط 2 قطار شهری عنوان کرد: شهرداری و آموزش و پرورش در این مورد با هم توافق کرده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد و اصلا نیازی نیست که دادستانی وارد این موضوع شود؛ اداره کل میراث فرهنگی نیز به عنوان متولی بناهای تاریخی اعلام کرده که اجرای این پروژه هیچ مشکلی برای این اثر تاریخی به وجود نمی‌آورد.

به گزارش ایسنا , ذوقی ادامه داد: دو طرف هیچ مشکلی بابت اجرای این پروژه ندارند ضمن اینکه این پروژه به هیچ عنوان تخریبی را متوجه هنرستان شهید بهشتی نمی‌کند و من نمی‌دانم چرا رسانه‌ها این موضوع را بزرگ کرده‌اند.

وی اظهار داشت: با فرض اینکه پروژه شهرداری به هنرستان شهید بهشتی آسیب بزند، باز هم باید میراث فرهنگی شکایت کند تا ما وارد عمل شویم.

دادستان مشهد در مورد وضعیت بدحجابی در این شهر عنوان کرد: عدم رعایت حجاب شرعی جرم مشهود است و نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند و ما به عنوان دستگاه قضایی تابع نیروی انتظامی نیستیم که آیا طرحی را اجرا می‌کند یا خیر.

وی با تشکر از فرمانده نیروی انتظامی بابت اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی در مشهد افزود: قبل از اعلام فرمانده ناجا نیز، نظر ما اجرای این طرح بود و در جلسه با مسوولان نیروی انتظامی استان نگرانی خود را از وضعیت بدحجابی و ناهنجاری‌ها اعلام کردیم.

ذوقی ادامه داد: دو همکار قضایی خانم از دو روز قبل در کلانتری‌های احمدآباد و سجاد مستقر شدند و از آنجایی که کار بعضی‌ها از تذکر گذشته، این افراد را دستگیر کرده و علیه آن‌ها اعلام جرم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مدت دستگیری‌هایی نیز داشته‌ایم، افزود: بنای دستگیری زیاد نداریم و توقع داریم شهروندان خودشان این مسائل را رعایت کنند.
نظرات بینندگان