arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۰

معاون مالي ايران خودرو : معوقه مالياتي و بانکي نداريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مالی شرکت ایران خودرو گفت: بدهی معوق مالیاتی و هیچ تسهیلات معوقی در نظام بانکی کشور نداریم .
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ؛ رحمانی در نشستی با خبرنگاران افزود : براساس مصوبه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی 3750 میلیارد تومان به نظام بانکی بدهی و تعهد داریم و در سال 89 نیز جریمه بانکی نداشتیم . وی نبود معوقه های بانکی را حاصل تلاش سازمان های شرکت ایران خودرو بیان کرد و گفت : پیش بینی فروش امسال ما 11 هزار و 500 میلیارد تومان است که با توجه به این امر ، این بدهی زیادی نیست . معاون مالی شرکت ایران خودرو افزود: بهبود در سقف تسهیلات بانکی و اخذ تسهیلات جدید ، به روز آوری تسهیلات بانکی با پرداخت تمام دیون و تعهدات مالی معوق و جلوگیری از پرداخت جرایم بانکی ، تسویه وام های با نرخ بالا و تبدیل آنها به وام های با نرخ پایین تر و نظارت بر بازار سرمایه و تقویت سهام شرکت از مهمترین اقدامات مالی شرکت در سال 89 است .
 
 رحمانی افزایش سودآوری با استفاده از روش های بهینه فروش و نظارت و کنترل بر هزینه ها و تسویه تسهیلات در ابتدای سال و مدیریت تسهیلات بانکی را نیز از دیگر اقدامات مهم انجام شده دراین مدت ذکر کرد . وی همچنین با اشاره به نوسان قیمت ارز گفت : تولید خودروهایی که ارز بری کمتری دارند ، تولید داخلی قطعات خودروهایی که ارزبری دارند و استفاده از تعدد منابع ، اقدامات ما برای کاهش فشار نرخ ارز بر تولیدات بود . معاون مالی شرکت ایران خودرو سرمایه در گردش این شرکت را 630 میلیارد تومان و فروش این شرکت را در سال 89 ، 9800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این کار بسیار مشکلی بود که با تأمین سرمایه در گردش از نظام بانکی انجام شد .
 
وی افزود: طرح توجیهی سرمایه درگردش درحال تهیه است ، اطلاع رسانی ها برای خروج ایران خودرو از بازار دوم بورس و ورود آن به بازار نخست را تقویت کردیم و در حال اصلاح اساسنامه ها هستیم. معاون مالی شرکت ایران خودرو از ارسال پیشنهادهایی برای قیمت خودرو ها به کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن نیز خبرداد و گفت : هیچ خودرو سازی بدون تصویب این کمیته نمی تواند قیمت محصولات خود را افزایش دهد . رحمانی همچنین با بیان اینکه امسال 10 درصد تولیدات را به صادرات اختصاص داده ایم افزود : نخستین پیش بینی ما در سال 90 ، 508 ریال سود در هر سهم است و تیر ماه پیش بینی های ابتدایی خود را اعلام می کنیم .
 
وی با اشاره به اینکه گروه صنعتی ایران خودرو در حال کوچک شدن است ، گفت :‌ سال گذشته 12 شرکت تابع این شرکت واگذار شد و این روند ادامه دارد . معاون مالی شرکت ایران خودرو همچنین با بیان اینکه سفارشات خارجی ما از هم اکنون برای شش ماه آینده داده شده است ، افزود : تا شش ماه آینده درباره خریدهای خارجی نگرانی نداریم.
نظرات بینندگان