arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

هرنگاهی که به عدالت اجتماعی کمک کند حمایت می کنیم

پست بانک ایران از هر نگاه و ایده ای که به خدمات خرده بانکداری، جهاد اقتصادی و عدالت اجتماعی بویژه در مناطق محروم و روستائی کشور کمک کند حمایت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پست بانک ایران از هر نگاه و ایده ای که به خدمات خرده بانکداری، جهاد اقتصادی و عدالت اجتماعی بویژه در مناطق محروم و روستائی کشور کمک کند حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: دکتر کاتب عضو هیات مدیره پست بانک ایران در نخستین گردهمائی کارگزاران دفاترخدمات بانکی استان سمنان ضمن بیان این مطلب و تبریک میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) و تشریح ویژگی های اخلاقی و حکومت داری ایشان گفت: ما کارگزاران نظام بایستی همواره عملکرد خودمان را با تفکر آن حضرت مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم و آنچه مهم است این است که ما چه اندازه با تفکر و اندیشه ایشان آشنا هستیم و با آن رابطه داریم و چقدر حقانیت و عدالت این امام را دنبال می کنیم.

دکتر کاتب افزود: علی مظهر حق و عدالت است و جامعه بشریت تشنه عدالت، حقانیت و مودت علی است که با تفکر امام (ره) و مقام معظم رهبری این اندیشه در دنیا تشدید شده و امروزه این تفکر تنها دغدغه کشورهای مسلمان نیست بلکه اندیشه و تفکر تمام بشریت است و همه دنیا به عدالت، حقانیت و قضاوت علی نیاز دارند.

وی اظهار داشت: تکلیفی که در سال جاری بر دوش کارگزاران نظام و همه مردم گذاشته شده است اجرای عدالت است که مقام معظم رهبری در گفتمان های خود همواره بر زنده نگاه داشتن آن تاکید می کند و معتقد است که عدالت باید بعنوان یک فرهنگ درآید و تنها یک شعار صرف نباشد و این تکلیفی است که ولی امر مسلمین بر دوش آحاد جامعه گذاشته است.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران خاطر نشان ساخت: دنیا به این نتیجه رسیده است که برای پایداری حیات انسانی راهی جز گسترش عدالت وجود ندارد و دغدغه تمام مسئولین و مردم باید یکی باشد آن هم تفکر و عدالت علی است و بایستی این تفکر احیاء شود و اگر این تفکر احیاء شود همه سالها، سال جهاد اقتصادی خواهد بود.

دکترکاتب تصریح کرد: نظام بانکی کشور برای اقتصاد عدالت محور که شعار مقام معظم رهبری، دولت و مردم است چه کارهای می تواند بکند و آیا پست بانک می تواند در این محور گام برداشته و نقش خود را در آن ایفاء کند.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف پست بانک ایران این است که خدمات مالی – پولی را برای آحاد کشور یکسان ارائه کند و در این مسیر هیچگاه دنبال کار تجاری و درآمدزائی صرف نیست و محوری ترین شعارش سودآوری از طریق ارائه خدمات متنوع به مردم است و هرگز به دنبال کار گرانقیمت هم نیست. ارائه خدمات متنوع و ارزان و کسب سود و درآمد بیشتر مهمترین هدف پست بانک در دفاتر خدمات بانکی است.

دکترکاتب ادامه داد: پست بانک ایران با این نگاه به دنبال اقتصاد عدالت محور است و مکلف است سهم خود از محل منابع ارزان قیمت روستاها را با ارائه تسهیلات ارزان قیمت در بخش تولید، کشاورزی و دامپروری بمنظور ایجاد واحدهای کوچک و اشتغال در خدمت روستائیان قرار دهد که این خود یکی از راه های تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص جهاد اقتصادی است. 

عضو هیات مدیره پست بانک ایران گفت: این بانک درصدد است تسهیلاتی را در اختیار روستائیان جهت تولید و اشتغال قرار داده و از محل مستمری یارانه ها، اقساط آن را مسترد نموده و در هدفمندسازی یارانه ها و وارد کردن آن در بخش تولید و چرخه اقتصادی کمک کند. 

وی یادآور شد: بیش از یک میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار وجوه نقدی یارانه های خود را از پست بانک ایران دریافت می کنند که این رقم درحال افزایش است و اکثر روستائیان مایل هستند یارانه خود را از طریق دفاتر خدمات بانکی پست بانک به راحتی دریافت کنند.

دکترکاتب اظهار داشت: درحال حاضر تزریق وجوه نقدی یارانه ها موجب افزایش نقدینگی و بروز مشکلاتی در اقتصاد کشور شده است که پست بانک ایران در تلاش است با توسعه بانکداری الکترونیک و صدور کارت های عابر بانک و همچنین وارد کردن وجوه یارانه ها به بخش تولید به کمک فرمانداران، بخشداران و دهداران در قالب ارائه تسهیلات، از افزایش بی رویه نقدینگی و مشکلات آن جلوگیری کرده و نقش و تکلیف خود را در نظام بانکی و اقتصادی کشور ایفا نماید.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران عنوان کرد: تسهیلاتی را در اختیار کارگزاران دفاتر خدمات بانکی متقاضی نصب دستگاه های خودپرداز (ATM) قرار می دهیم تا آنان بتوانند ضمن ارائه خدمات نوین بانکی، سود بیشتری را از این طریق دریافت کنند.

وی گفت: کارگزاران دفاتر خدمات بانکی بایستی با تفکر اعتماد سازی و شفاف سازی تعداد سرپرستان خانوارها را جهت دریافت وجوه نقدی یارانه های خود از طریق پست بانک افزایش دهند تا بتوانند سهم درآمد و سود خود را از این محل افزایش دهند.

دکتر کاتب افزود: تمامی دفاتر خدمات بانکی درحال تجهیز به سیستم پایانه شعب (Pin Pad) هستند که با تجهیز آن ضمن درآمدزائی برای کارگزاران، ساکنان روستاها نیز می توانند اکثرکارهای بانکی خود را از این طریق انجام دهند. 

وی تصریح کرد: پست بانک ایران از هرپیشنهادی که در قالب سیستم پولی و مالی مهیا باشد استقبال می کند و پیش بینی این است که به زودی منابع بانک از محل منابع دفاتر شهری و روستائی از 40 درصد به 50 درصد افزایش یابد.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران اظهار داشت: نظام بانکی بزرگترین کانون برای پیاده سازی اقتصاد سلامت محور است و اگر نظام بانکی به سمت فساد برود یقین بدانیم که سایر واحدها نیز به سمت فساد می رود و کارکزاران دفاتر خدمات بانکی باید بگونه ای عمل کنند که در آینده گرفتار مطالبات معوق نشوند.

دکتر کاتب توسعه بانکداری الکترونیکی، شفاف سازی در نظام بانکی و اعتماد سازی کارگزاران را از مهمترین راهکاری توسعه سلامت نظام بانکی دانست و گفت: باید ارتباط فیزیکی مشتری با بانک کاهش یافته و مشتری بداند که چه نوع خدمات و با چه نرخی از بانک دریافت می کند و مشتری نباید با خدمات بانکی بیگانه باشد و همیشه باید از مسائل و مقررات بانکی مطلع و آگاه باشد وکارگزاران دفاتر ICT روستائی بایستی بعنوان امین بانکی مردم عمل کنند و مردم نیز به آنان اعتماد داشته باشند چون تبلیغات درست عمل صحیح است.

وی خاطر نشان ساخت: سیستم اقتصادی و نظام بانکی بایستی از تصمیمات اقتصادی منطقی، علمی و فکری قوی برخوردار باشد و هر تصمیمی که منجر به چالش می شود نباید آنرا دنبال کند چون برای نظام بانکی و اقتصادی کشور مشکل آفرین می شود. 

عضو هیات مدیره پست بانک ایران در پایان ضمن اشاره به پائین بودن میانگین درآمد دفاتر ICT روستائی پست بانک استان سمنان و قابلیت های این استان برای افزایش آن اظهار داشت: پست بانک ایران در بخش درآمد دفاتر مذکور به دنبال آن است که با همفکری کارگزاران و تلاش و کوشش آنان، راهکارهای مناسبی را جهت افزایش درآمد دفاتر ارائه نماید و در این راستا از هیچ کوشش و کمکی دریغ نمی کند. 
نظرات بینندگان