arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

دشمن در برجام می‌خواست مردم را به کف خیابان‌ها بکشاند / قصد داشتند تجربیات سال ۸۸ را در این مسئله پیاده کنند / داعش در مرز پاکستان قصد دارد ما را درگیر کند

داعش یک تعدادی از عناصر خود را در داخل کشور و در نفت‌شهر، قصرشیرین و مناطق غربی استخدام کرده بود. تیم تروریستی که بچه‌های ما در اسفندماه در غرب کشور منهدم کردند، از همین نفراتی بودند که از داخل کشور به سوریه رفته بودند و به داعش ملحق شده بودند و آموزش‌های تروریستی و انتحاری زیادی را کسب کرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: داعش یک تعدادی از عناصر خود را در داخل کشور و در نفت‌شهر، قصرشیرین و مناطق غربی استخدام کرده بود. تیم تروریستی که بچه‌های ما در اسفندماه در غرب کشور منهدم کردند، از همین نفراتی بودند که از داخل کشور به سوریه رفته بودند و به داعش ملحق شده بودند و آموزش‌های تروریستی و انتحاری زیادی را کسب کرده بودند.

به گزارش «انتخاب»، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در «اولین همایش جنگ ترکیبی» که صبح امروز در دانشگاه دافوس ارتش برگزار شد، با بیان اینکه ما امروز در منطقه درگیر جنگی هستیم که در همه ابعاد ما را درگیر کرده است و باید متناسب با آن ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم، اظهار کرد: نیروهای داعش در یک فرصت یک ماهه از استان الأنبار عراق تا سعدیه و جلولا پیش آمدند و بسترسازی خوبی را انجام دادند که هنوز ابعاد کامل آن مشخص و بیان نشده است.

وی افزود: داعش یک تعدادی از عناصر خود را در داخل کشور و در نفت‌شهر، قصرشیرین و مناطق غربی استخدام کرده بود. تیم تروریستی که بچه‌های ما در اسفندماه در غرب کشور منهدم کردند، از همین نفراتی بودند که از داخل کشور به سوریه رفته بودند و به داعش ملحق شده بودند و آموزش‌های تروریستی و انتحاری زیادی را کسب کرده بودند.

به نوشته مهر، فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: داعش خود را برای درگیری با ما آماده کرده بود اما حضور مؤمنانه نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش باعث شد تا جلوی این تهدیدات گرفته شود.

وی با بیان اینکه امروز هنوز ردپای داعش در استان دیاله عراق که با کرمانشاه و ایلام ما هم‌مرز است، وجود دارد، گفت: یک بخشی از نیروهای داعش امروز به افغانستان آمده‌اند و طالبان با آن بیعت کرده است. البته فعلاً در نزدیکی‌های مرز پاکستان هستند اما بنا دارند که ما را درگیر کنند.

پوردستان افزود: یکی از حوزه‌هایی که در جنگ‌های ترکیبی و هیبریدی ما را درگیر می‌کند و حتی به منازل و اتاق‌های خواب ما نفوذ کرده است، جنگ نرم است؛ آنها در جنگ نرم این همه اینترنت و ماهواره تهیه می‌کنند تا ما را درگیر کنند؛ این یکی از ابعاد جنگ‌های ترکیبی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: آنها در جنگ نرم قصد دارند آینده‌سازی کنند و سبک زندگی و ارزش‌های ما را تغییر دهند.

وی محور سوم در جنگ ترکیبی را جنگ نیمه سخت و اقتصادی دانست و گفت: تحریم‌های اقتصادی می‌تواند حرکت کشور را تحت تأثیر قرار دهد، دشمن موضوع برجام را آغاز کرد و سپس گفت پس از امضای برجام، تحریم‌ها برطرف می‌شود؛ آنها می‌خواستند با این حرف‌ها امید را در مردم و کشور ایجاد کنند و قصد داشتند وقتی برجام به نتیجه نمی‌رسد و امید مردم برآورده نمی‌شود، ملت را به کف خیابان‌ها بکشانند.

پوردستان با بیان اینکه دشمن از تجربه سال ۸۸ درس‌های زیادی گرفته است، گفت: آنها ناراحت بودند که چرا از حضور عده‌ای در سال ۸۸ استفاده درست نکرده‌اند و چرا بحث کشته‌سازی را راه نینداخته‌اند و فقط به ندا آقاسلطان اکتفا کردند. دشمن می‌گفت باید نداهای آقاسلطان زیادی را در سال ۸۸ هزینه می‌کردیم چرا که خون، خون می‌آورد.

وی گفت: دشمن در برجام می‌خواست مردم را به کف خیابان‌ها بکشاند و تجربیات سال ۸۸ را در این مسئله پیاده ککند اما با هوشمندی مقام معظم رهبری جلوی این مسئله گرفته شد.

نظرات بینندگان