arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵

آمار عجیب تعویض‌های راکیتیچ در بارسلونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هافبک کروات بارسلونا آمار عجیبی در تعویض‌های فصل گذشته این تیم از خود به جا گذاشته است و با توجه به خرید آندره گومس ممکن است بیش از پیش به درهای خروج باشگاه نزدیک شود.
 
به‌ گزارش ‌انتخاب و به نقل از آس، ایوان راکیتیچ یکی از بازیکنان اصلی لوییس انریکه در بارسلونا محسوب می‌شود. هافبک کروات سال گذشته برای آبی‌اناری‌ها بیش از چهار هزار دقیقه بازی کرد. با وجود این عجیب است که در بیشتر دیدارهای فصل گذشته تعویض شده است.
 
راکیتیچ همیشه انتخاب اول انریکه بوده اما تنها در پنج دیدار نیم فصل دوم به طور کامل بازی کرده است. شاید خستگی یکی از دلایل آن باشد اما نبودش در بازی‌های مهمی همچون  ال کلاسیکو،  معنی‌دار است. در ال کلاسیکو برگشت زمانی که بازی یک بر یک مساوی بود، راکیتیچ تعویض شد و در نهایت مادرید پیروز میدان شد.
 
برابر اتلتیکومادرید در دو بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز تعویض شد. به طور عجیبی هر دو تعویض در دقیقه 64 انجام شد. انریکه، رافینیا و آراد توران را جانشین راکیتیچ کرد. این بازیکن در دیدار فینال کوپا دل ری نیز پس از اخراج خاویر ماسکرانو تعویض شد. آمار نشان می‌دهد هافبک کروات در 51 درصد بازی‌ها تعویض شده است. در 31 بازی لالیگا، 15 بار در نیمه دوم از میدان خارج شده است. در لیگ قهرمانان اروپا نیز 6 بازی از 9 دیدار را با تعویض به پایان رساند. در کوپا دل ری در پنج بازی دو بار این اتفاق افتاد.
 
در سوپر جام اسپانیا نیز راکیتیچ به میدان رفت باز هم تعویض شد. در نهایت در جام جهانی باشگاه‌ها در دو بازی بارسلونا در این رقابت‌ها در یکی از دیدارها از میدان بیرون رفت. در مجموع 47 دیدار 24 بازی این اتفاق افتاده است.
 
‌راکیتیچ تنها در هشت بازی نیمکت نشین بود و این نشان از اهمیت این بازیکن برای انریکه است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان