arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵

آخرین وضعیت انتقال پیکر اصغر بیچاره به ایران

انجمن عکاسان سینمای ایران، پیگیر انتقال پیکر زندیاد اصغربیچاره به کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انجمن عکاسان سینمای ایران، پیگیر انتقال پیکر زندیاد اصغربیچاره به کشور است.

 
به گزارش انتخاب، انجمن عکاسان سینمای ایران در متن پیامی که منتشر کرده آورده است:«اصغر بیچاره، قدیمی‌ترین عکاس سینمای ایران، ۲۲ خردادماه، چشم از جهان فرو بست و جامعه‌ی هنری ایران در غم از دست دادن او به سوگ نشست. هنرمندی که بدون شک نامش در هنر ایران جاودانه خواهد ماند.
 
زنده‌یاد بیچاره، علاوه برفعالیت‌های درخشان در حوزه عکاسی، بازیگری و کارگردانی، آرشیوی منحصر به‌ فرد که به نوعی می‌توان آن را مجموعه‌ای شامل تاریخ عکاسی ایران دانست و البته تجهیزات و اسناد عکاسی از جمله میراث گران‌بهایی است که از خود به یادگار گذاشته و امید است، شرایطی استاندارد و منطقی برای نگهداری آن‌ها، جهت استفاده درکارهای پژوهشی و ماندگاری درتاریخ سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرد.

انجمن عکاسان سینمای ایران همکاری خود را جهت تعامل با  موزه سینما و معاونت سینمایی، جهت ایجاد بستری مناسب برای نگهداری این میراث گران‌بها اعلام می‌دارد. همچنین انجمن، پیگیر انتقال پیکر زنده‌یاد اصغر بیچاره به کشور و دفن در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا(س) است و طی روزهای آینده مجلس یادبودی برای قدیمی‌ترین عضو انجمن عکاسان سینمای ایران برگزارخواهد شد. »
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان