arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۰

تاکید حماس بر حمایت از سوریه در برابر حوادث اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کردند که آنان به دنبال یافتن مکان دیگری برای جایگزینی مراکز و نهادهای این جنبش به جای دمشق نیستند و در سوریه مانده و از این کشور در برابر حوادث اخیر حمایت خواهند کرد. 
  
 
به گزارش  پایگاه اینترنتی ' شام پرس ' ، مقام های حماس این مطلب را در پایان جلسه اعضای این جنبش در ارتباط با پایان بخشیدن به اختلافات بین ' عزت الرشق ' و ' محمود الزهار ' از اعضای آن بیان کردند.
به گفته مقام های این جنبش، حضور اعضای حماس از غزه در نشست های اخیر این جنبش در دمشق نیز حاکی از اتحاد موجود بین اعضای این جنبش است.
در همین حال ' خالد مشعل ' رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در پایان جلسه مزبور بر ضرورت پایان بخشیدن به چند دستگی بین اعضای این جنبش تاکید کرد.
در هفته های اخیر تنشی بین دو عضو مزبور جنبش حماس ایجاد شده بود که این امر به رسانه ها نیز کشیده شد.
الزهار در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته بود که موضع مشعل در مراسم امضای مصالحه با جنبش آزادیبخش ملی فلسطین ' فتح ' (14 اردیبهشت) در قاهره ، بیانگر برنامه حماس و دیدگاه آن برای گفت و گوها نیست ، بلکه نظر شخصی وی است.
به دنبال این اظهارات الرشق نیز سوم خرداد ماه جاری اعلام کرد که مطالب مطرح شده از سوی الزهار بیانگر موضع حماس نیست بلکه اشتباه است و موضع حماس و نهادهای وابسته به آن نیست.
وی افزود: الزهار صلاحیت تفسیر سخنان رییس جنبش را ندارد و دفتر سیاسی تنها طرف صالح هرگونه تفسیر اظهارات رییس جنبش است.
نظرات بینندگان