arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

آتش سوزی پاساژی در لاله زار تهران/ نجات بیش از 100 نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تشریح جزئیات حریق گسترده عصر امروز در میدان امام خمینی از نجات بیش از 100 نفر از میان دود و آتش خبر داد.

به گزارش انتخاب، سید جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 14:33 امروز حادثه حریق در پاساژ لباف واقع در میدان امام خمینی ابتدای خیابان لاله زار به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه بالابر، تشک نجات، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و ... به محل حادثه اعزام کرد.
 
وی گفت: محل حادثه پاساژی چهار طبقه با بیش از 100 مغازه بود که در طبقه همکف آن دو انباری در قسمت فوقانی دو باب مغازه واقع شده و حدود 30 مترمربع مساحت داشتند.
 
وی با بیان اینکه این دو انبار مملو از لوازم الکتریکی و قابل اشتعال بود اظهار کرد: این اجناس تمام فضای انبار را پر کرده و آتش گرفتن آن سبب ایجاد دود غلیظی در پاساژ و به ویژه طبقه منفی یک و طبقه همکف شده بود.
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به سختی های اطفای حریق در این عملیات افزود: امکان دسترسی آتش‌نشانان به کانون حریق وجود نداشت از این رو یک گروه از آتش نشانان از پشت پاساژ محفظه‌ای را به انبار ایجاد کرده و عملیات اطفاء را آغاز کرده و گروهی دیگر نیز وارد پاساژ شده و از جهتی دیگر اقدام به اطفای حریق کردند که خوشبختانه در همان دقایق اولیه آتش‌نشانان ضمن جلوگیری از توسعه آتش موفق به اطفای کامل آن نیز شدند.
 
ملکی با اشاره به ساعت فعالیت این پاساژ افزود: بیش از 100 نفر از کسبه و شهروندانی که برای خرید به این پاساژ آمده بودند در میان شعله های آتش و دود گرفتار شده بودند که عوامل آتش نشانی این افراد را به پشت بام منتقل کرده و پس از اطفای کامل حریق آنان را به سطح زمین انتقال دادند.
 
به گفته وی در جریان این حادثه مورد مصدوم و فوتی گزارش نشد.
 
ملکی با بیان اینکه آتش نشانان در ساعت 16:20 به عملیات خود خاتمه دادند گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حال بررسی است.
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان