arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

جمع آوری پنی سیلین‌های مورددار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از جمع آوری صد در صد پنی سیلین های مورد دار از سطح بازار و داروخانه ها خبر داد.

به گزارش انتخاب، قائم مقام اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو  درباره آخرین اقدامات انجام شده برای جمع آوری پنی سیلین‌هایی که اخیرا خبرساز شده بود گفت: فراخوان یا ریکال یک دارو فرآیندی جهانی و معمول است که به علل مختلف اعم از تشکیک در کیفیت دارو ممکن است صورت بگیرد.
 
دکتر مصطفی کریمی افزود: به علت نظارت‌های دقیقی که بازرسان سازمان غذا و دارو یا شرکت تولید یا وارد کننده انجام می‌دهند ممکن است در مواردی دستور جمع آوری دارو از سطح عرضه صادر شود.
 
وی گفت: تا زمانی که موضوع اورژانسی نشده است و خطری متوجه مردم نیست ضرورتی برای این مسئله احساس نمی شود.
 
قائم مقام اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو افزود: دارویی که در روزهای اخیر خبر آن با پی گیری شدید رسانه ها مواجه شد از همین نوع معمول بود که پس از اطلاع رسانی شرکت تولید کننده آن هم صرفا به علت تشکیک در موضوع و نه حتما وجود مشکل؛ در کمترین زمان ممکن به دانشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی در مناطق مربوطه جمع‌آوری شد.  
 
کریمی گفت: هم اکنون داروهای مشکوک به آلودگی جمع آوری و نگهداری می شود تا پس از بررسی های لازم اقدامات لازم در آن خصوص صورت بگیرد.
 
 قائم مقام اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تاکید کرد: جمع آوری صددر صد داروی مورد نظر از سطح عرضه جمع آوری شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
 
اخیرا درباره آلودگی داروی ویال پنی‌سیلین یک میلیون و 200 هزار واحدی با اندوتوکسین در شهرستان سراب و دستور جمع آوری این دارو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.
نظرات بینندگان