arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

ترکیه مناطقی از شمال عراق را بمباران کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 بمب افکن های ترکیه یکشنبه شب منطقه 'متینا' در شمال عراق را بمباران کردند. همزمان اعلام شده که بخش مهمی از عملیات پاکسازی ارتش در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه به پایان رسیده است. اما درگیری های پراکنده در این مناطق همچنان ادامه دارد.
 
به گزارش انتخاب، ستاد فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرد، این عملیات در پی کسب اطلاعات لحظه ای از تحرکات عناصر سازمان تروریستی پ.ک.ک در بین ساعات 19و 20:30 شب گذشته صورت گرفت.

مناطق سینات و خافتانین در شمال عراق توسط جنگنده - بمب افکن های اف 16و اف 4 بمباران شد.
 
بر پایه این گزارش، همزمان با این عملیات، پایگاه های 'پ.ک.ک' در مناطق غیرمسکونی در استان ماردین در جنوب ترکیه نیز بمباران شد.
 
به گزارش ستاد فرماندهی ارتش ترکیه ، جنگنده های ترکیه بعد از این عملیات سالم به پایگاههای خود بازگشته اند.
 
ترکیه از جولای گذشته همزمان با از سرگیری دوباره درگیری ها با پ.ک.ک در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور بعداز یک وقفه سه ساله، بارها با نقض حریم هوایی عراق، شمال آن کشور را بمباران کرده که این امر با اعتراض های بغداد رو برو شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه عصر روز گذشته در سخنرانی خود در جمع دهها هزار تن از مردم استانبول که در سالگرد فتح استانبول توسط سلطان محمد پادشاه عثمانی در نزدیک به شش قرن پیش شرکت کرده بودند، گفت: عملیات علیه پ.ک.ک در داخل و خارج تا پاکسازی کامل آنها ادامه خواهد داشت.
 
او گفت: تنها راه رهایی تروریست ها، دفن سلاح های خود در ترکیه در زیر بتون و دادن مختصات آنها به دولت و خروج از ترکیه می باشد و گرنه این عملیات همچنان ادامه خواهد داشت.

در این میان اعلام شده است که بخش مهمی از عملیات پاکسازی در مناطق کردنشین به پایان رسیده است و به زودی مقررات منع عبور و مرور در دو شهر باقی مانده در نزدیکی مرز ایران نیز لغو خواهد شد.
 
صلاح الدین دمیرتاش یکی از رهبران حزب دمکراتیک خلق ها که از سوی دولت آنکارا به عنوان آلت دست پ.ک.ک معرفی می شود، در گفت و گو با روزنامه جمهوریت که در شماره امروز این روزنامه منتشر شد، مدعی شده است: با این رویکرد نظامی، رشته ارتباط قلبی کردها با ترک ها به شدت آسیب دیده و امکان ترمیم آن دشوار است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان