arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

عضو جبهه پایداری: لاریجانی نباید فرمان مجلس را به‌سمت جاده‌خاکی بکشاند

عضو جبهه پایداری در مشهد گفت: درجلسه‌ای که با لاریجانی داشتیم، انتقادهای‌مان را به عملکرد ایشان به‌صورت صریح و شفاف بیان کردیم و ایشان هم این خطوط قرمز را پذیرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جواد کریمی‌قدوسی، در پاسخ به سوالی درباره اختلاف‌های اصولگرایان و علی لاریجانی در مجلس نهم و حمایت این جریان از ریاست او در مجلس دهم گفت: در جلسه خصوص که به‌همراه چند نفر دیگر از دوستان با آقای لاریجانی داشتیم، صریح و روشن و شفاف، مواضع و انتقادهای خودمان را نسبت به عملکرد ایشان مطرح کردیم.

لاریجانی خلاف مواضع ما عمل کند، مثل گذشته با او برخورد می‌کنیم

به گزارش انتخاب، او گفت: به آقای لاریجانی تاکید کردم، از ابتدا تا الان و از این پس، شما یک چهره اصولگرا هستید و آشنایی من با شما به سپاه پاسداران بازمی‌گردد که کنار یکدیگر بودیم و از نظر بنده، آقای لاریجانی یکی از قوی‌ترین روسای مجالس شورای اسلامی است اما به برخی مواضع ایشان در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ و همچنین برخی مسائل در مجلس هشتم، ایراد داشته و دارم و امروز هم اگر چنین مسائلی پیش بیاید و ایشان برخلاف مواضع ما عمل کنند، ما همچنان همان رفتار گذشته را با او خواهیم داشت.

لاریجانی به درد نظام می‌خورد

عضو جبهه پایداری در مجلس نهم خاطرنشان کرد: ما همیشه آقای لاریجانی را یک چهره اصولگرا و یک فیلسوف سیاست‌مدار و مدیر و مدبر می‌دانیم و واقعاً هم توانایی ایشان در اداره جلسات، با دیگر روسای مجلس در جمهوری اسلامی قابل‌مقایسه نیست و اگر بخواهیم میان پنج رئیس مجلسی که از ابتدای انقلاب تاکنون داشتیم، قضاوت کنیم و نمره بدهیم، آقای لاریجانی از نظر توانایی اداره مجلس بالاترین نمره را خواهد گرفت.

او با تاکید بر این‌که اداره مجلس به‌مراتب سخت‌تر از اداره دولت است، یادآور شد: آقای لاریجانی به‌درد نظام، کشور و مردم می‌خورند.

کریمی‌قدوسی در پاسخ به این سوال که آیا شیوه انتقادهای اصولگرایان از لاریجانی را تایید می‌کنید، گفت: من هیچ‌گاه با جریان‌های اصلاح‌طلب مصاحبه نمی‌کنم؛ چرا که شما به دنبال اختلاف‌افکنی هستید. انتقادهای ما روال عادل دارد و در چارچوب تذکر و بیان مسائل به‌صورت شفاهی و حضوری است.

چندین‌بار نعمتی با لاریجانی درگیر شد

نماینده مردم مشهد در مجلس دهم با تاکید بر این‌که حتی نزدیک‌ترین یاران لاریجانی هم به او انتقاد دارند، اعلام کرد: آقای نعمتی هم به برخی از رفتارهای آقای لاریجانی انتقاد دارد و در مقاطعی با ایشان درگیر شد.

اگر مواضع لاریجانی برخلاف خطوط قرمز نظام باشد، انتقاد می‌کنم

او ادامه داد: من همیشه گفته‌ام به‌دنبال هیچ مقامی نیستم و اگر احساس کنم، مواضع آقای لاریجانی برخلاف اصول، خطوط قرمز و مبانی نظام باشد، از ایشان انتقاد خواهم کرد. جوهر مجلس این است که همه حرف بزنند و نظر بدهند و ما قطعاً در این دوره هم به همان روال سابق کار خواهیم کرد.

لاریجانی نباید فرمان مجلس را به‌سمت جاده‌خاکی بکشاند

کریمی‌قدوسی در پاسخ به سوالی درباره خطوط قرمزی که برای لاریجانی، گفت: خطوط قرمز ما این است که اگر بار دیگر مسائلی همچون سال ۸۸ پیش آمد، فرمان مجلس را به جاده‌خاکی نکشاند و سفت و محکم از مبانی اسلام و انقلاب دفاع کند و ایشان هم این خطوط قرمز را پذیرفتند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان