arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

میرلوحی: امیدواریم ترکیب هیأت رئیسه دائم متفاوت از ترکیب فعلی باشد

یک عضو شورای مرکزی شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در حالی که میان اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان ائتلاف امید شکل گرفته است درست نیست که جبهه پایداری ها سهم بیشتری در هیأت رئیسه داشته باشند، امیدواریم ترکیب هیأت رئیسه دائم متفاوت از ترکیب فعلی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو شورای مرکزی شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در حالی که میان اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان ائتلاف امید شکل گرفته است درست نیست که جبهه پایداری ها سهم بیشتری در هیأت رئیسه داشته باشند، امیدواریم ترکیب هیأت رئیسه دائم متفاوت از ترکیب فعلی باشد.

به گزارش انتخاب، محمود میرلوحی  اظهار کرد: شرایطی که اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شدند را باید مدنظر داشته باشیم، هنوز سایه سال 88 بر سر آن‌ها سنگینی می کرد و تازه مسأله برجام مطرح شده بود. دلواپسان همه تلاش خود را به کار بستند تا صاحب گام اول شوند و دولت را به قول خودشان یک دوره ای کنند و اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی پا به عرصه انتخابات دهمین دوره مجلس گذاشتند.

وی ادامه داد: پس از ائتلاف در میان خود اصلاح‌طلبان، ائتلافی با اصولگرایان معتدل صورت گرفت. این راهبرد جواب مثبت داشت و علی رغم همه محدودیت ها و فشارهایی که وار د شد ، با متانت و صبوری اصلاح‌طلبان، کار به جایی رسید که لیست امید موفقیت چشم گیری در دوره اول انتخابات مجلس دهم به دست آورد ودر نهایت هم با در نظر گرفتن منتخبین وارد شده به مجلس در دور دوم 167 نفراز اعضای لیست امید به مجلس راه یافتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: بعد از انتخابات دو گانه ریاست عارف یا لاریجانی شکل گرفت. داخل خود اصلاح‌طلب‌ها هم حرف هایی متفاوت زده شده بود. عده ای می گفتند لاریجانی اصلاح‌طلبان را در مجلس هدایت کند اما شورای عالی اصلاح‌طلبان احساس می کرد نباید خواسته ای را که مردم بر شانه شان گذاشته نادیده بگیرد. آقای عارف هم همین احساس را داشتند از این رو بود که فراکسیون امید ایشان را به عنوان کاندیدای ریاست مجلس معرفی کرد.

وی ادامه داد: فراکسیون امید همواره اعلام کرد که اگر ریاست را به دست بگیرد انحصار طلب نخواهد بود و مجلس را با دو فراکسیون اکثریت امید و رهروان ولایت اداره خواهد کرد.

میرلوحی با ا شاره به اعضایی از فراکسیون امید که به عارف رای نداده‌اند، گفت:‌ ما به این مسأله نقد داریم اما اعلام کرده ایم که نظر نمایندگان برایمان محترم است. می‌شد و می‌شود که نتیجه بهتری را برای اعضای فراکسیون امید در هیأت رئیسه مجلس به دست آورد.می شد که جبهه پایداری ها سهم کمتری در این جایگاه به دست آورند البته هنوز امیدواریم که این موضوع برای انتخاب هیأت رئیسه دائم رعایت شود.

وی گفت:‌اصلاح‌طلبان همچنان بر سر شعاری که دادند مبنی بر امید، آرامش و رونق اقتصادی هستند و با آقای لاریجانی نیز همکاری مطلوبی خواهند داشت؛ چرا که عقیده دارند همکاری بین اعتدالگران ، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان باید ادامه پیدا کند.

این عضو شورای مرکزی سیاست گذاری انتخابات اصلاح‌طلبان خاطر نشان کرد: اگر خواستار عدم آسیب رسیدن برجام هستیم و اگر به دنبال تعامل با جهانیم تا در کنار پیشبرد اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری های جهانی هم در کشورمان صورت بگیرد و مشکل اشتغال جوانان حل شود، اگر می خواهیم صنایع در ایران جان تازه ای بگیرد باید خواستار مجلسی کارآمد باشیم و جلوی حضور مجدد تندروها را بگیریم.

وی ادامه داد: ظاهرا تندروها به مرخصی رفته اند، اما حضور چند نفر از آن‌ها در هیأت رئیسه مجلس آن هم در صورتی که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به ائتلاف امید رسیده‌اند، درست نیست. باید راهبردی اتخاذ کنیم تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد . الان هم دیر نشده و می‌توان برای هیأت رئیسه دائم نتیجه بهتری به دست آوریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان