arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

آذر منصوری: با دست بسته ائتلاف امید را به وجود آوردیم

آذر منصوری، اظهار کرد: مطالبات اصلاح‌طلبان در انتخابات 7 اسفند براساس منطقی شکل گرفت که باعث شده بود در انتخابات سال 92 شرکت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: علی‌رغم فضای نابرابری که برای حضور اصلاح‌طلبان نسبت به دیگر گروه‌های سیاسی وجود داشت، اصلاح‌طلبان نه‌تنها به اهداف خود رسیدند، بلکه گام بلندتری نسبت به هدف‌هایشان برداشتند.

به گزارش انتخاب، آذر منصوری، اظهار کرد: مطالبات اصلاح‌طلبان در انتخابات 7 اسفند براساس منطقی شکل گرفت که باعث شده بود در انتخابات سال 92 شرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از انتخابات سال 92 از جانب دولت وقت کشور دچار بحران‌های شدیدی شده بود. با شکل‌گیری ائتلاف حداکثری تلاش شد تا مسیر بحران‌زایی متوقف شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: با توجه به عملکرد دولت و اینکه چالش‌های داخلی و خارجی کشور یکی یکی در حال متوقف شدن است نتیجه می‌گیرم که حرکت منطقی ما نتیجه بخش بوده است. ما موفق شدیم در شرایطی که منطقه دچار مشکل، رعب و وحشت بود عرصه سیاست داخلی را از حضور تندروها خالی کنیم.

وی با اشاره به روند بررسی صلاحیت اصلاح‌طلب‌ها برای حضور در مجلس دهم شورای اسلامی ابراز عقیده کرد: با دستانی بسته در این انتخابات شرکت کردیم و توانستیم ائتلاف امید را شکل دهیم.

منصوری یادآور شد: این ائتلاف با سه هدف کلی دور کردن تندروها، اجرای برجام و تشکیل مجلسی همراه با دولت، تشکیل شد. لیست‌های این ائتلاف به گونه‌ای بستر شد که یکسوی آن اصلاح‌طلب‌ها و یک‌سری آن اصولگرایان حضور داشتند. چنانکه خاطرمان هست آقای لاریجانی نفر دوم از حوزه قم از لیست ائتلاف امید بود.

وی افزود: به جای تقابل، رقابتی مبتنی بر رفاقت شکل گرفته است و بعد از تشکیل هیات رئیسه، فراکسیون امید بر همکاری میان عارف و لاریجانی و ادامه رویکرد اعتدالی تاکید کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: با توجه به نتیجه‌های به دست آمده مشخص شده است که اصلاح‌طلبان به خوبی به اهداف تربیتی خود رسیدند. این نتیجه را هم در شرایط نابرابر و با دست بسته به دست آوردند.

وی ادامه داد: این تعامل بعد از این نیز به عنوان راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان با مجلس فعلی استمرار پیدا خواهد کرد.

منصوری گفت: باتوجه به تعداد افراد حاضر در لیست امید راه یافته به مجلس، متوجه شدیم که فضای نابرابر موجود نتوانسته مانعی برای گام دوم اصلاح‌طلبان ایجاد کند و جلوی گام‌های بعدی را هم نخواهد گرفت.

منصوری تصریح کرد: اصلاح‌طلبان نتیجه مشخص‌شده خود را به دست آوردند و در گام‌های بعدی نیز موفق خواهند شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان