arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

محبیان : سفرهای استانی موجب تسریع در رفع مشکلات می‌شود

سفرهای و دیدارهای استانی موجب تقویت مهر و محبت و رفع نیازها و مشکلات می شود و از ابتدای دولت نهم و دهم نیز تلاش بر این بوده که مسئولان ارشد هر سازمانی در محل استانها مستقیماً حضور یافته و موانع موجود را برطرف سازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفرهای و دیدارهای استانی موجب تقویت مهر و محبت و رفع نیازها و مشکلات می شود و از ابتدای دولت نهم و دهم نیز تلاش بر این بوده که مسئولان ارشد هر سازمانی در محل استانها مستقیماً حضور یافته و موانع موجود را برطرف سازد.

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی: دکتر محبیان در ابتدای جلسه شورای اداری پست بانک استان مازندران که با حضور تنی چند از اعضاء هیات مدیره، مدیران امور، روسای ادارات کل و مدیر و کارکنان استان در ساری برگزار شد ضمن بیان این مطالب و تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و سالروز آزاد سازی خرمشهرگفت: وضعیت ساختمان، فضای کار و حس همکاری و همچنین امکانات رفاهی و ورزشی پست بانک استان مازندران موجب ارتقاء بهره وری شده است و وجود نیروهای باتجربه و تحصیل کرده نیز از عوامل موفقیت استان است و ظرفیت کار در استان بسیار بالاست و همواره جای پیشرفت وحرکت وجود دارد و همکاران استان توقع مسئولان بانک را با عملکرد خوب خودشان بالا برده اند.

دکتر محبیان افزود: تمام تلاش و اهداف دولت عدالت محور این است که مشکلات مرتفع شود و ما هم در این راستا بایستی در سطح استان از نظر خدمات بانکی با کیفیت عالی در همه زمینه ها حضور داشته باشیم تا بتوانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم و یکی از برنامه های بانک این است که از ظرفیت استان مازندران برای پیشبرد اهداف بانک استفاده کند و در این خصوص از تجارب سایر استانها نیز استفاده خواهیم کرد و تجارب استان مازندران را هم به سایر استانها منتقل می کنیم.

وی اظهار داشت: تمامی امکانات و منابع را برای استفاده استانها تامین می کنیم تا زمینه افزایش کارآئی و بهره وری را در بانک فراهم کنیم و معتقدیم که واحدهای ستاد و اجرائی بایستی دوشادوش یکدیگر برای پیشرفت بانک تلاش کنند تا بانک به اهداف خود برسد و با دعوت از کارشناسان و همکاران، اتاق فکر استانها را ایجاد کنیم تا از نظرات و مشاوره های آنان استفاده شود.

مدیرعامل عنوان کرد: یک موسسه مالی همواره به دنبال پایداری، سود بیشتر و بهره وری است و باید برنامه های عملیاتی بانک را طوری طراحی کنیم تا بودجه و درآمد و هزینه ها در آن شفاف و واقعی باشد و کارها قبل از انجام بایستی بصورت علمی بررسی شود و عدالت نیز در مجموعه رعایت شود.
رئیس هیات مدیره در ادامه گفت: استان مازندران موقعیت و فضای جغرافیائی مناسبی دارد و دارای نقاط قوت خوبی است و حجم توریست در استان زیاد است و حتی در برخی شاخص های اقتصادی رتبه یک را دارد، جمعیت استان نیز شناور است در برخی مناطق جمعیت کم و در برخی مناطق زیاد است که حضور دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی به جهت فعالیت در ساعات غیر اداری نقطه قوت خوبی برای پست بانک است. 

دکتر محبیان تاکید کرد: فرصت ها و ظرفیت های استان برای کار بسیار بالاست و باید هدف سپرده ای پست بانک استان را بالاتر در نظر بگیریم و این استان باید هدف تعیین شده 665 میلیارد ریالی را تا پایان شش ماهه اول سال محقق کند و باید معدل هدف استان بصورت ماهیانه ارزیابی شود و به شهرهای ضعیف تر نیز کمک شود.

دکتر محبیان تصریح کرد: سعی کنید با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود و هماهنگی و تعامل و برقراری ارتباط مستمر با استانداری، زمینه استفاده بهتر از ظرفیت ها را در استان فراهم کنید.

وی در ادامه اظهار داشت: تمام تلاش هیات مدیره و مدیران ارشد بانک این است که مسائل رفاهی همکاران را تامین کنیم چون اعتقاد داریم شان پست بانک بسیار بالاتر است و باید به قدرترین بانک کشور تبدیل شود چون امکانات خوبی داریم و همواره باید به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کنیم و برای ارتقاء درجات شعب خود تلاش کنیم و سلیقه و همت بیشتری به خرج دهیم تا تعداد شعب بانک به دو برابر افزایش یابد.

مدیرعامل در پایان ضمن تاکید بر فعال سازی شعب ارزی در شهرستانهای استان و تفویض اختیار بیشتر به مدیران استانها عنوان کرد: پست بانک یک بانک ارزشی است و حفظ و تقویت ارزشها در آن باید بین همکاران فرهنگ سازی شود.

عادل قبادی زاده عضو هیات مدیره بانک در این جلسه گفت: بسته سیاستی – نظارتی بانک مرکزی هم فرصت و هم تهدید است که باید به آن توجه بیشتری شود و حدود 60 درصد سود بانک از طریق تسهیلات تامین می شود و منابع باید به مشتریانی اختصاص داده شود که شریک تجاری و همکار اقتصادی بانک هستند.

وی افزود: برخی از سازمانها و نهادها درصدد تعدیل کاهشی سود هستند که ما در مقابل آن بایستی زمینه ارائه خدمات متنوع بانکی را فراهم کنیم نا پیشرفت بانک فراهم شود.
قبادی زاده اظهار داشت: عملکرد برخی از استانها مطلوب است و برخی از استانها هم وضعیت مناسبی ندارند و با تلاش و همفکری و کمک به یکدیگر و خود باوری می توانیم به جایگاه بهتری برسیم و از برنامه های پیش بینی شده خود نیز بالاتر برویم چون همکاران پست بانکی ثابت کرده اند که در همه جا و درهر شرائطی دارای قابلیت ها و توانمندی های ارزنده برای پیشبرد اهداف بانک هستند و باید دست به دست هم بدهیم تا اهداف بانک را محقق سازیم.

فاتح کیاست مدیر امور شعب و مناطق در ادامه جلسه، تجربه و همدلی و همچنین تحصیلات عالیه همکاران را عامل پیشرفت و عملکرد مطلوب پست بانک استان مازندران دانست و گفت: هدف سپرده ای استان در وضعیت مناسبی است و خواسته بانک بالاتر از این است و بایستی 20 درصد دیگر نیز بر هدف سپرده ای استان افزوده شود و درصد معوقات هم باید کمتر شود و به مدیریت نقدینگی نیز توجه ویژه ای شود.

جلیلی نیا مدیر امور اعتباری در این جلسه اظهار داشت: درآمد پست بانک استان مازندران از بخش خدمات مناسب است و بالاتر ازهمه استانها قراردارد ولی سرانه منابع استان در وضعیت مناسبی نیست و بایستی نقاط ضعف آن برطرف شود.
مسعود کمال آبادی مدیرامور سازمان و برنامه ریزی نیز در ادامه جلسه گفت: این امور همواره سعی می کند در راستای منافع کارکنان پیشنهادهای خوبی را به هیات مدیره ارائه کند و در واقع همیشه دنبال خبرخوب است و خبر خوب مثل کیفیت است و کیفیت هم بی پایان است.
وی گفت: امور سازمان و برنامه ریزی بانک همیشه مدافع حقوق کارکنان در هیات مدیره است و به دنبال تهیه ساختار سازمانی مناسب برای همه واحدهاست.

کمال آبادی افزود: کمبود نیروی انسانی استانها را مرتفع می کنیم و تغییر درجه بندی شعب نیز بصورت فنی تر و علمی تر در حال انجام است.

در ادامه عسگری مدیر امور فناوری اطلاعات ضمن قدیر از عملکرد پست بانک استان و مجموعه همکاران گفت: این امور در زمینه های فناوری، IT و پشتیبانی فنی آمادگی لازم را دارد.

همچنین عظیم صادقی برزگر مدیر شعب پست بانک استان در ابتدای جلسه گزارش مفصلی از عملکرد، تعداد شعب مستقل و دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی، درجه شعب، نیروی انسانی و تحصیلات آنان، وضعیت منابع استان، سرانه منابع، درآمد، مصارف، نسبت مصارف به منابع، نسبت اقساط معوق و سررسید گذشته، نسبت تسهیلات مشارکتی و مبادله ای، وضعیت بانکداری الکترونیکی و میزان تراکنش های آن پرداخت.

گفتنی است: در پایان جلسه مواردی شامل: ایجاد و راه اندازی سه شعبه جدید در سطح استان، تفویض اختیار به مدیران استانها، فعال سازی شعب ارزی پست بانک در شهرهای استان مازندران، اختصاص 450 میلیون ریال اعتبار برای ساخت تابلوی برجسته ساختمان مدیریت شعب استان، خرید 5 دستگاه کولر اسپلیت، تعمیر و مرمت دیوارهای بیرونی ساختمان مدیریت شعب، خرید دستگاه واکس زنی جهت نصب در ورودی ساختمان مرکزی مدیریت شعب، نصب درب برقی و ساخت اتاقک نگهبانی، تعمیر اساسی آسانسور و دکوراسیون داخلی کابین آن و خرید 4 دستگاه تلویزیون برای شعب ساری، آمل، نکاء و واحد آموزش، اختصاص اعتبار لازم برای اجاره یک ساله سالن فوتسال، اختصاص اعتبار لازم جهت خرید وسائل ورزشی و هزینه مسابقات ورزشی، اختصاص بودجه جهت خرید لوازم و تجهیزات ورزشی، اختصاص اعتبار لازم جهت برگزاری گل گشت خانوادگی پرسنل، اختصاص اعتبار لازم جهت تعمیر دکوراسیون واحدهای نمازخانه، سالن کنفرانس، کلاس های آموزشی و واحد حراست، اختصاص اعتبار مورد نیاز جهت خرید، تجهیز و نصب سیستم شماره دهی شعب و جابجائی شعبه چالوس مورد تصویب قرار گرفت.
نظرات بینندگان