arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

واکنش بازیگر شهرزاد به دو بحران

مصطفی زمانی گفت: در کشوری که اهالی سینمای آن بیمه نیستند و امنیت شغلی ندارند، چطور انتظار دارید که به محیط زیست فکر کنند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصطفی زمانی گفت: در کشوری که اهالی سینمای آن بیمه نیستند و امنیت شغلی ندارند، چطور انتظار دارید که به محیط زیست فکر کنند؟

به گزارش انتخاب، این بازیگر سینما در حاشیه جشنواره فیلم سبز، در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: کمبود فیلم داستانی محیط زیستی به مساله بودجه برمی‌گردد. برای ساخت فیلم‌های مستند نسبت به فیلم‌های داستانی به بودجه کمتری نیاز داریم و معمولا روی فیلم‌های محیط زیستی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

زمانی با اشاره به اینکه "به نظرم محیط زیست شعار قشنگی است که بسیاری دوست دارند از آن استفاده کنند"، افزود: دولت‌ها هم بنا بر وظایف اداری‌شان این کار را انجام می‌دهند و اگر ضرورتی در این حوزه نداشتند بعید نبود فعالیتی در این زمینه نداشته باشند.

بازیگر سریال «شهرزاد» درباره اهمیت محیط زیست تاکید کرد: در همه دنیا به این موضوع پی برده‌اند که محیط زیست در اولویت است زیرا انسان جدای از عقل و روح یک جانور است. با این حال فکر می‌کنم جامعه هنوز به درکی از محیط زیست نرسیده و این موضوع برایش در حد شعار باقی مانده است.

وی ادامه داد: اگر به سطحی از درک و آگاهی برسیم، این موضوع برایمان از مسئولیت فردی به مسئولیت اجتماعی تبدیل می‌شود، اما در ایران این مسأله برعکس است و دائم در تلاش هستیم تا از مسئولیت اجتماعی به مسئولیت فردی برسیم در حالیکه محیط زیست مقوله‌ای است که باید دغدغه همه باشد.

مصطفی زمانی در ادامه با بیان اینکه "در حوزه محیط زیست فیلم‌های مستند بهتر از فیلم‌های داستانی تأثیرگذار بوده است"، گفت: اگر محیط زیست به هم بریزد با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم. این اتفاقات و تخریب‌ها به نسل‌های بعدی آسیب بیشتری می‌زند، زیرا تخریب محیط زیست در عمر مفید یک انسان معمولی به وضوح دیده نمی‌شود و به همین دلیل است که آن را جدی نمی‌گیرند.

بازیگر فیلم «ماهی سیاه کوچولو» با تاکید بر نیاز مالی برای تولید اثر تأثیرگذار در زمینه محیط زیست، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست یک مسئولیت فردی است و ما باید به درکی از آن برسیم تا بتوانیم از محیط زیست حفاظت کنیم.

او افزود: تخریب محیط زیست به نسل‌ها آسیب می‌زند و این موضوع نیاز دارد تا ما نسبت به آنها مسئولیت‌پذیری داشته باشیم.

زمانی با اشاره به وضعیت اهالی سینما در ایران، گفت: در کشوری که اهالی سینمایش بیمه نیستند و امنیت شغلی ندارند چطور انتظار دارید که به محیط زیست فکر کنند؟ منظورم هم تمام اهالی سینماست، زیرا همکاران ما سال‌هاست که درگیر گرفتن یک دفترچه بیمه هستند و من فکر می‌کنم رسیدگی به مشکلات آنها، مسئولیت اول است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان