arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

رييس سازمان مالياتي : ارائه كدهاي اختصاصي به موديان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور لازمه جلوگیری از فرار مالیاتی را شناسایی مودیان مالیاتی دانست و گفت : در سال جاری کدهای اختصاصی به مودیان مالیاتی ارائه می شود. به گزارش رسانه مالیاتی ایران ، علی عسکری با اشاره به اینکه تاکنون برای بسیاری از اشخاص حقوقی کد اقتصادی تعریف شده است ، افزود :‌کد اقتصادی در طرح جامع مالیاتی دیده شده است.

وی گفت : از طریق این کدها شناسایی تمام مودیان مالیاتی امکانپذیر خواهد شد ،‌زیرا همه افراد کد منحصر بفرد دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد : بر این اساس خود افراد (مودیان) ، فعالیت و محل کسب و کار آنها شناسایی می شود. وی ریشه کد اختصاصی را کد اقتصادی که اداره ثبت شرکتها ارائه می کند ،‌ذکر کرد و افزود : برای رفع دوباره کاری ریشه کد ما و کد ثبت شرکتها یکسان خواهد بود.

عسکری ادامه داد : ابتدا شناسایی مودیان و سپس شناسایی فعالیتهای آنها ممکن خواهد شد و از این طریق بخشی از فرارهای مالیاتی ناشی از فقر اطلاعات در مورد مودی و فعالیت آنها در دسترس قرار می گیرد. عسکری در ادامه معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم را تا 100 درصد هم اعلام کرد و گفت : در مناطق آزاد هم برای سرمایه گذاران و افرادی که فعالیت اقتصادی انجام می دهند ،‌معافیت 20 ساله در نظر گرفته شده است و در مناطق ویژه اقتصادی هم معافیت های تشویقی اعمال می شود.

نظرات بینندگان