arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

پیش بینی رشد اقتصادی 6 درصدی در سال 90

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت : بر اساس قانون بودجه سال 90 و افزایش اعتبارات ؛ نرخ رشد اقتصاد ایران امسال 6 درصد پیش بینی می شود.
 
رحیم ممبینی در جمع خبرنگاران افزود: تمام تلاش دولت و جهت گیری بودجه امسال افزایش رشد اقتصادی کشور و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری بخش های دولت و غیردولتی است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی قابل انتظار 5 درصدی برای سال 89 گفت : در قانون بودجه سال 90 برای کمک به نوسازی و تجدید ساختار صنایع 76 میلیارد تومان ،برای کمک به طرح های تبدیلی و کشاورزی 50 میلیارد تومان ، در بخش کمک های فنی و اعتباری به صنایع 224 میلیارد تومان ، و در زمینه کمک های فنی و اعتباری به صنایع نساجی و پوشاک 21 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون بودجه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: بر اساس قانون بودجه امسال اعتبارات بخش کشاورزی با 80 درصد رشد درمقایسه با سال قبل به 1533 میلیارد تومان رسیده است.

ممبینی درباره افزایش حقوق کارکنان دولت نیز گفت: تعیین ضریب ریاضی بر عهده هیئت وزیران است که به زودی اعلام می شود.

وی گفت: براساس ارقام بودجه برای 10 درصد افزایش حقوق منابع جدید لازم نیست اما در شرایطی که دولت بخواهد بیش از این میزان حقوق و دستمزد را افزایش دهد ، باید منابع مالی آن را نیز در نظر بگیرد.

 

نظرات بینندگان