arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

طرح مسائل اختلاف‌انگیز درباره‌ی ریاست مجلس دهم از سوی جریان تندرو هدایت می‌شود

رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: طرح مسائل اختلاف انگیز درباره‌ی ریاست مجلس موضوعی است که از سوی جریان تندرو و با اهداف مغرضانه و شخصی انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب،  محمد هاشمی با تأکید بر ضرورت وحدت و همدلی میان نمایندگان مجلس در برابر موضوعاتی چون ریاست مجلس آینده اظهار کرد: شرایط بین‌المللی، منطقه‌ای و داخل کشور ایجاب می‌کند که همدلی و همراهی بیشتری در کشور وجود داشته باشد، مخصوصاً در شرایط فعلی که در سطوح گوناگون علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌شود و دست‌های مرئی و نامرئی در کار هستند تا از طرح‌های مختلف به کشورمان آسیب بزنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های آسیب زدن بدخواهان به ایران، ایجاد اختلاف در درون کشور و از جمله مجلس است، گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از قوای حساس کشور است؛ چراکه دارای یک تریبون آزاد است و تمام مسائل مطروحه در آن و نیز نطق‌های نمایندگان مجلس به صورت مستقیم از رادیو پخش می‌شود و دولت‌های بیگانه نیز می‌توانند از محتوای سخنان نمایندگان در مجلس به نفع خود استفاده و سوءاستفاده کنند که در این وضعیت، ضرورت وجود همدلی و همراهی میان نمایندگان بیش از پیش احساس می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس دهم باید منافع ملی را بر اختلافات جناحی ترجیح دهند، اظهار کرد: هرچند میان نمایندگان مجلس آتی طبعاً اختلاف نظرهایی در مسائل سیاسی وجود خواهد داشت، اما نمایندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که ترجیح منافع ملی بر اختلافات جناحی و حفظ وحدت یک ضرورت است.

رئیس دفتر آیت الله اشمی رفسنجانی در ارزیابی خود از ترکیب مجلس دهم، آن را با مجلس پنجم دارای شباهت دانست و گفت: ترکیب مجلس دهم دارای شباهت‌هایی با مجلس پنجم است، که جزو مجالس خوب بعد از انقلاب بود و در عین حال که از نمایندگانی با گرایش سیاسی حامی یا منتقد دولت وقت تشکیل می‌شد اما همکاری مناسب و تعامل قابل قبولی با دولت و سایر قوا داشت.

هاشمی با اشاره به اولویت های اصلی مجلس دهم اظهار کرد: بالاترین اولویت کشورها در حوزه‌ی داخلی رسیدگی به معیشت مردم و حل مسائل اقتصادی جامعه است که یکی از ضرورت‌های رونق اقتصادی نیز جذب سرمایه و استفاده از آن در داخل کشور است تا بتوان به تولید و اشتغال پایدار رسید.

وی با تأکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی نیازمند وجود آرامش و همدلی در فضای سیاسی کشور هستیم، ادامه داد: مجلس در زمینه ایجاد و تقویت فضای سیاسی آرام و توأم با همدلی می‌تواند تأثیرگذار ظاهر شود و با توجه به شرایط ناامن منطقه و نیز وجود مسائل و مشکلات بین المللی و با عنایت به جو سیاسی حاکم بر کشور وضعیت را برای تقویت آرامش و حفظ وحدت در درون جامعه فراهم سازد.

رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری این که تمام موفقیت‌های جمهوری اسلامی مدیون وجود وحدت و انسجام داخلی بوده است اظهار کرد: ما از ابتدای انقلاب تا کنون بارها تجربه کرده‌ایم که آنچه سبب‌ساز موفقیت‌ها و کام‌یابی‌های ملی بوده است، تنها با حفظ وحدت و انسجام درونی حاصل شده است و در حال حاضر نیز حفظ همدلی و اتحاد یک ضرورت است.

هاشمی با بیان اینکه طرح مسائل اختلاف‌انگیز درباره ی امکان ریاست آقایان عارف و لاریجانی بر مجلس، موضوعی است که از سوی جریان تندرو در کشور دنبال می‌شود گفت: جریان تندرو به دنبال دامن زدن به مسائلی همچون پیش‌بینی درباره ی ریاست مجلس دهم هستند و این در حالی است که پرداختن به چنین مواردی تعرض به حقوق نمایندگان مجلس است چرا که بررسی و تصمیم‌گیری و انتخاب ریاست مجلس و هیئت رئیسه جزو یکی از حقوق اولیه نمایندگان است که در زمان لازم به آن خواهند پرداخت.

وی افزود: نمایندگان مجلس خودشان باید به موضوع ریاست مجلس و انتخاب هیئت رئیسه بپردازند و هرگونه اظهارنظر از بیرون از مجلس چه به صورت شایعه باشد و چه به صورت پیش‌بینی یا به قصد تحریک، تعرض به حقوق نمایندگان مجلس آینده است.

رئیس دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان با بیان اینکه در دوره‌های گذشته هیچ گاه بحث ریاست مجلس این چنین مخل ایجاد اختلاف نبوده است گفت: طرح چنین بحث‌هایی جز با هدف رسیدن به منافع شخصی و جناحی برخی افراد انجام نمی‌شود. 
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان