arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

اتحاديه اروپا از موضع اوباما درباره تشکيل کشور فلسطين در مرزهاي سال 1967 استقبال کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اتحادیه اروپا روز دوشنبه از درخواست رئیس جمهور آمریکا برای امضای معاهده صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها بر اساس مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت استقبال کرد. برخی وزرای اتحادیه اروپا از درخواست برگزاری نشست فوری کمیته کاری چهارجانبه برای آغاز این مذاکرات حمایت کردند. 
 
به گزارش انتخاب، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا از مدت ها پیش بر این موضع که معاهده صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها باید بر اساس مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت با تبادلات ارضی مورد توافق دو طرف باشد تاکید داشت.

اوباما در سخنرانی روز پنجشنبه اش درباره خاورمیانه از فلسطینی ها و اسرائیلی ها خواست مذاکراتشان را از سربگیرند. ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس همزمان با ورود به نشست ماهانه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد موضع اتحادیه اروپا و آمریکا درباره این مسئله بسیار به هم نزدیک تر شده است.

کارل بیلدت وزیر امور خارجه سوئد نیز گفت بسیاری از موارد کلیدی که اوباما مطرح کرد همراستا با موضع اروپاست.

وی از مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت به عنوان اقدامی غیرقابل دفاع انتقاد کرد. بیلدت گفت هیچ مرزهای قابل دفاعی در خاورمیانه وجود ندارد تنها دفاع ممکن صلح است. یوری روزنتال Uri Rosenthal وزیر امور خارجه هلند از کمیته کاری چهارجانبه خواست با فشار برای انجام مذاکرات فورا این روند را دنبال کند. روزنتال تاکید کرد مسائل و شاخص ها مشخص است اکنون زمان آن رسیده است که تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل بدون هیچ پیش شرط، تهدید یا اقدامات یکجانبه کنار هم بنشینند و گفتگو کنند.

 

نظرات بینندگان