arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
توصیه رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به دولت:

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند صداوسیما را از دور خارج کنند

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رفتار جناحی صداوسیما، اظهار داشت: تجربه‌ها نشان از قدرت گسترده شبکه‌های اجتماعی دارد و این شبکه‌ها می‌توانند صداوسیما را از دور خارج کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رفتار جناحی صداوسیما، اظهار داشت: تجربه‌ها نشان از قدرت گسترده شبکه‌های اجتماعی دارد و این شبکه‌ها می‌توانند صداوسیما را از دور خارج کنند.

به گزارش انتخاب، محمد سلطانی‌فر در پاسخ به این سؤال که صداوسیما بار دیگر به بهانه اظهارات رییس بانک مرکزی هجمه‌ای را علیه دولت و برجام شروع کرده، آیا ابزار رسانه‌ای دیگری برای مقابله با این یکجانبه گرایی در دست دولت وجود دارد یا خیر، گفت: شبکه‌های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که جریان اعتدال و اصلاح‌طلب می‌تواند از آن برای مقابله با عملکرد جناحی صداوسیما استفاده کند.

وی با اشاره به تجربه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تبلیغات موفقیت‌آمیز دو هفته‌ای جریان اصلاحات و اعتدال برای این انتخابات از طریق تلگرام نشان داد که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای تلویزیون حتی با وجود گستره بالای فراگیری‌اش باشند.

این استاد ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر جناح یا گروهی فاقد رسانه باشند، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به خوبی این نقش را ایفا کنند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه با تجربه انتخابات هفت اسفند مجلس، اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت احساس کردند که این تجربه موفقیت‌آمیز  قابلیت تسری به آینده را دارد، گفت: معتقدم صد در صد باید برای حضور قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری شود.

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها این اتفاق را تنها منحصر به ایران ندانست و گفت: رسانه‌های سنتی و مگامدیاها که قبلاً هدایت جریان فکری را در دنیا به عهده داشتند؛ دیگر تاثیرگذاری خود را از دست داده‌اند.

سلطانی‌فر؛ تولید محتوای درست و صحیح را مهم‌ترین اصل در بهره‌مندی از قدرت شبکه‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر کار جدی در این زمینه صورت نگیرد این بستر در اختیار دیگران قرار می‌گیرد؛ همان‌طور که شکل‌گیری فضای سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در ابتدا توسط اصلاح‌طلبان انجام گرفت اما جریان‌های سیاسی دیگر به‌سرعت آن را مصادره به مطلوب کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با اشاره به اهمیت تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، تاکید کرد: هر طرف که بتواند محتوای بیشتر و بهتری تولید کند، در این رقابت برنده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی در فرصت دوهفته‌ای انتخابات مجلس توانستند نقش قدرتمند خود را ایفا کنند، پس در موضوعی مانند برجام که پروسه دو ساله‌ای بوده است این شبکه‌ها می‌توانند به ابزار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی مناسبی تبدیل شوند و در رقابت با صداوسیما برنده باشند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان