arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

مقتدی صدر خطاب به هوادارانش: دست از تحصن نکشید

مقتدی صدر با درخواست‌ها برای لغو تحصن در مقابل منطقه سبز بغداد مخالفت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "مقتدی صدر،" رئیس جریان صدر عراق، درخواست ها برای لغو تحصن روز جمعه (فردا) در مقابل ورودی منطقه به شدت محافظت شده سبز بغداد را رد کرد. صدر، منطقه سبز را "پایگاه حمایت از فساد" توصیف می کند. 

صدر روز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود، درخواست سیاستمداران را برای لغو کردن تحصن روز جمعه را رد کرد. این سیاستمداران نگرانند که این تحصن موجب وقوع حوادث خشونت بار در منطقه مهمی شود که ساختمان وزارتخانه ها و سفارتخانه ها در آن قرار دارد. 

صدر چند روز پیش خواستار برگزاری تحصن شده بود تا "حیدر العبادی،"نخست وزیر عراق را برای انتصاب وزیران فن سالار (تکنوکرات) که هیچ وابستگی حزبی نداشته باشند به جای وزیران کنونی زیر فشار قرار دهد. او هدف از این کار را مبارزه با سهم خواهی سیاسی سازمان یافته دانست که موجب تقویت فساد شده است. 

صدر در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی او منتشر شد اعلام کرد "تحصنی مسالمت آمیز در مقابل ورودی های منطقه سبز برگزار خواهند کرد که پایگاه حمایت از فساد محسوب می شود." 

وی در بیانیه خود افزود: ما غیر از برپایی تحصن، شیوه های دیگری نیز داریم که تاثیر آن کمتر از تحصن نیست. 

صدر در عین حال به هوادارانش هشدار داد و گفت: نه برخوردی در کار باشد نه سلاح نه بستن خیابان ها نه حمله و نه نافرمانی از کمیته های برگزار کننده تحصن. صدر تهدید کرد در صورتی که وزیران تکنوکرات هرچه زودتر تعیین نشوند، خواستار رای گیری در پارلمان برای سلب اعتماد از دولت خواهد شد. 

فراکسیون احرار (آزادگان) وابسته به جریان صدر 34 نماینده در پارلمان عراق متشکل از 328 نماینده دارد و با توجه به این که او احتمالا قادر به سلب اعتماد از دولت نیست، به اعتراضات خیابانی برای ادامه فشار بر نخست وزیر روی آورده است و به این منظور از محبوبیت خود در محله های شیعه نشین فقیر در بغداد استفاده می کند. 
نظرات بینندگان