arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

نخستین قطار در فاز اول خط مترو تهران - پرند فردا روی ریل می رود

قطار مسافری برای انجام تست های فنی نهایی فردا(جمعه) به ایستگاه مترو شهر آفتاب، بزرگترین ایستگاه مترو کشور می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، فاز نخست پروژه مترو تهران – پرند که به طول پنج و نیم کیلومتر و یک ایستگاه احداث شده است پس از انجام تست های نهایی فنی و اتصال برق، فردا صبح از ایستگاه مترو شاهد در جنوب خط یک مترو به سمت ایستگاه مترو شهرآفتاب برای انجام تست گرم با حضور مدیرعامل و معاونین مترو و برخی مسئولان شهری به حرکت در می آید.
همچنین فاز نخست این خط با هدف سرویس دهی مناسب و رفاه بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی کتاب که قرار است همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در اردیبهشت سال 1395 دایر شود، آماده سازی می شود.
بنابراین گزارش، ایستگاه مترو شهرآفتاب با زیربنای20 هزار و پنجاه متر مربع، به طول 250 متر و در دو طبقه به عنوان بزرگترین و باشکوه ترین ایستگاه مترو تهران و کشور احداث شده است که در مراحل نازک کاری، نصب تجهیزات، پله های برقی و آسانسور قرار دارد.
این ابرسازه زیرزمینی که به محوطه نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب متصل و متناسب با معماری بناهای نمایشگاه ساخته شده است، دارای سردر باشکوه با 40 ستون و به ارتفاع 16 متر، اوج معماری و هنر مهندسان ایرانی را به رخ می کشد.
شهرداری تهران به منظور آسایش بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، بودجه فاز نخست این طرح را تامین کرده است.
مطابق قانون، تامین بودجه کل طرح 55 کیلومتری خط مترو تهران – پرند با دولت است.
در صورت تامین بودجه فاز دوم از شهرآفتاب تا فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی(ره) به طول 25 کیلومتر و فاز نهایی از فرودگاه امام (ره) تا شهر جدید پرند که بخش اعظم آن ریل گذاری و زیرسازی شده است این طرح تا پایان سال 95 آماده بهره برداری خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان