arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

پیشنهاد مکارم شیرازی: بی‌حجاب های ادارات دولتی تسویه حساب شوند

آیت‌الله مكارم شیرازی اظهار داشت: متاسفانه آمار بدحجابی، بی‌حجابی و معتادین در جامعه افزایش یافته است؛ بنابراین نیروی انتظامی باید در مرحله نخست از طریق برنامه‌های فرهنگی همچون ارشاد، تذكر و نصحیت این موضوع را پیگیری كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله مكارم شیرازی با بیان این كه دشمنان تمام تلاش خود را برای گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان به كار می بندند، اظهار كرد: بدانید مواد مخدر در كشور ما سیاسی است و این كه بگوییم افراد مافیا به دنبال سوداگری هستند تنها این مساله نیست، آن‌ها می‌خواهند از طریق مواد مخدر جوانان ما را بگیرند و اعتقادات آن‌ها را به مسائل دینی كم‌رنگ كنند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب به نقل از رسا، آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی،‌ امروز در دیدار شماری از دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان از شهرهای مختلف كشور با اشاره به طرح جدید نیروی انتظامی برای مبارزه با مفاسد اخلاقی گفت: اگر به مفاسد اخلاقی توجه نشود به یقین این مساله برای آینده جوانان ما مشكل ساز خواهد شد.

وی افزود: مسائل اخلاقی از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جدا نیست؛ و حتی مسائل اقتصادی را هم در بر می‌گیرد؛ بنابر این وظیفه داریم به این موضوع به صورت جدی توجه كنیم.

این مرجع تقلید تصریح كرد: وقتی سخن از مبارزه با مفاسد اخلاقی می‌شود، برخی تصور می‌كنند این مساله تنها یك جنبه معنوی دارد و نباید در آن مساله مادی و یا دیگر مسائل را دخیل دانست، در حالی كه این برداشت بسیار نادرست است.

وی تاكید كرد: امروز خوشبختانه تصمصیم نیروی انتظامی بر برخورد جدی با مفاسد اخلاقی است كه این رویكرد قابل تقدیر است؛ زیرا اگر مفاسد اخلاقی در جامعه افزایش یابد برای آینده كشور خطرناك خواهد بود.

آیت‌الله مكارم شیرازی اظهار داشت: متاسفانه آمار بدحجابی، بی‌حجابی و معتادین در جامعه افزایش یافته است؛ بنابراین نیروی انتظامی باید در مرحله نخست از طریق برنامه‌های فرهنگی همچون ارشاد، تذكر و نصحیت این موضوع را پیگیری كند.

وی ادامه داد: اما كسانی كه لجوج و قانون شكن هستند باید نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد جدی داشته باشد تا در جامعه مشكل ساز نشوند.

این مرجع تقلید، توجه به فریضه امر به معروف را همگانی دانست و افزود: امروز همه وظیفه دارند به فریضه امر به معروف و نهی از منكر عمل كنند و تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست كه با مفاسد اخلاقی مبارزه كند؛ البته برای برخورد فیزیكی باید نیروی انتظامی وارد عمل شود.

وی ادامه داد: نخستین گام برای مبارزه با مفاسد اخلاقی باید از سوی دولت آغاز شود و افراد بدحجاب و بی‌حجاب در ادارات تسویه حساب شوند و این كار مشكلی برای دولت نیست.

آیت‌الله مكارم شیرازی با اشاره به توجه ویژه مسؤولان فرهنگی قم به حجاب دانش آموزان گفت: خوشبختانه حركت ارزشمندی در قم آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تمام دانش‌آموزان دختر با حجاب كامل به دانشگاه می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح كرد: بدانید اگر تصمیم قاطعی صورت گیرد و با مفاسد به صورت جدی مبارزه شود، آرامش خوبی در خانواده‌ها پیدا خواهد شد و امنیت ظاهری و باطنی خوبی در جامعه ایجاد می‌شود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: امروز دشمنان با تمام توان به دنبال گسترش مفاسد اخلاقی در میان جوانان هستند و حتی در اخبار آمده است كه رژیم صهیونیستی با كشت خشاش و تریاك در مزارع خود به دنبال آلوده كردن جوانان لبنانی است؛ بنابر این ما باید هوشیار باشیم و با آن‌ها مبارزه كنیم.

وی تاكید كرد: بدانید مواد مخدر در كشور ما سیاسی است و این كه بگوییم افراد مافیا به دنبال سوداگری هستند تنها این مساله نیست، آن‌ها می‌خواهند از طریق مواد مخدر جوانان ما را بگیرند و اعتقادات آن‌ها را به مسائل دینی كم‌رنگ كنند. از همین رو سایت‌ها ضداخلاقی و ماهواره‌های مفسد راه اندازی شده‌اند؛ بنابراین جوانان ما بیدا باشند تا در دام دشمنان قرار نگیرند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
11
آیا واقعاخانم های بی حجاب در ادارات مشغول به کارند؟!!! یا منظورشون خانم های بد حجابه یا آقایونه بی حجابه؟!!!

ولی خیلی خوب میشد اگر یک کمی هم به حجاب باطنی افراد توجه میشد وبرای کسانی که براحتی پرده دری می کنند و کلمات زشت وناپسند نثار دیگران میکنند محدودیتهایی پیشنهاد میشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
6
yeki nist be ge akhe.... ma bihejab darim
hanoz ham moghaled imam khomeini
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
7
جناب آقای مکارم اشتباه میکنید. با این تصمیم که بیشتر مبتنی بر احساس است ...فقط مخالف سازی میکنید! ...
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۲
0
15
کاش این آقایان به بیکاری وتورم وگرانی جامعه هم توجه می کردند!
علیرضا ب
|
UNITED STATES
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
9
کاش اقای مکارم میفرمودند که مشابه این عمل در صدر اسلام بوده یا خیر ؟ یعنی کسی را به خاطر خطای فردی از نان خوردن بیاندازند! ایا اقای مکارم مسئولیت مسائل احتمالی ان فرد را میپذیرند؟ یعنی اگر خدای نکرده به خاطر قطع ممر درامدی ان زن به خطای بدتری بیافتد ایا این دستور اقای مکارم کمک به اسلام میکند؟ایا مسئولیت ان گناه بزرگتر را ایشان میپذیر؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
8
حدود 30ساله که دارن این کارو می کنن بعد از این مدت طولانی باز هم گفته می شود که وضعیت حجاب بد است ؟؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
6
خوب تصفیه و تسویه شدند بعدش همه چیز رو رواله و مشکل بی حجابی حل میشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
7
1
اعتیاد ربطی به بیکاری و بی پولی ندارد و نتیجه سیاست های استعمار انگلیس در هند است
مریم عظیمیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۳
0
6
بنده خدا کارمندان زن ما که از پوشش کامل اسلامی مثل چادر و مانتوی اداری برخوردارند. ایشان کدوم اداره رو میگن. نکنه منظورشون اینه همه باید مثلا از حجاب برتر استفاده کنند. این چه قرائت سلیقه ای از اسلام است. راست می گید برید خانواده های ستاره های سینما و ورزش و فوتبال را که با پول این ملت به اسم و رسم رسیدن جمع کنید نه اینکه به 4تا کارمند زن گیر بدبد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
6
اگه فردا تو فرانسه زنهاي باحجاب را از شغل اخراج کردن، چيزي براي گفتن داريم؟
نظرات بینندگان