arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴

نخست وزیر اسپانیا در شهر خود عنصر نامطلوب اعلام شد

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا روز دوشنبه از سوی شهرداری «پونته ودرا» شهری واقع در ایالت گالیسیا ( شمال شرقی) که وی در آنجا بزرگ شد و زندگی سیاسی خود با چند سمت را در آن داشت، عنصر نامطلوب اعلام شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 شهرداری پونته ودرا در این راستا به این دلیل راخوی را عنصر نامطلوب نامید که وی اجازه داد که شرکت انسه (ENCE )، که به تولید خمیر کاغذ بدون کلر و انرژی از زیست توده تولید شده در کوه های اطراف می پردازد ، 60 سال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد .

نهاد دولتی در این زمینه ، با آرای احزاب سوسیالیست گالیسیا ، ماره آ و بلوک ملی گرای گالیسیا علیه اقدام راخوی اعتراض کردند.

شهرداری پونته ودرا در حالی این کار را انجام داد که در جلسه مشورت برای این اقدام ، موافقان و مخالفان با تمدید مجوز شرکت انسه به سردادن شعارهای مختلف پرداخته و این جلسه پر تنش دو بار به هم خورد .

در طول دو ساعتی که این جلسه به طول انجامید ، «آگوستین فرناندز» از حزب سوسیالیست و یکی از مبتکران این حرکت ، اقدام راخوی را یک «خیانت» به پونته ودرا خواند و ابراز امیدواری کرد که با اعلام کردن راخوی به عنوان عنصر نامطلوب ، وی هر وقت به این شهر بیاید ، احساس شرمندگی کند .

بنا بر این گزارش ، دولت حاکم حزب 'مردمی' در ایالت گالیسیا که چندین دهه است که ریاست دولت را بر عهده دارد ، وعده داده بود که این کارخانه که در کنار رودخانه «ریاس بایشاس» قرار دارد را در سال 2018 برچیند زیرا این محل یکی از مهمترین مکان های پرورش صدف و میگو در اسپانیا می باشد اما راخوی پس از رسیدن به قدرت در پایان سال 2011 ، قانون سواحل را بر خلاف تصور همگی تغییر داد، موردی که شامل این کارخانه می شود و به این کارخانه اجازه فعالیت تا سال 2073 را می دهد .

این در حالی است که «آلبرتو نونیئز فیخو» رئیس دولت گالیسیا و از حزب مردمی تا چندی پیش ، از فعالیت این کارخانه و اثرات مخرب آن بر روی محیط زیست انتقاد شدیدی می کرد .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان