arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

دیدارهای فشرده ظریف با سران و وزیران خارجه کشورهای جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس کمک کنندگان به سوریه تاکنون دیدارهای فشرده ای با سران و وزیر خارجه شماری از کشورهای جهان از جمله با نخست وزیر انگلیس و جان کری داشته است.

ظریف تاکنون با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، والستروم وزیر خارجه سوئد، ملک عبدالله پادشاه اردن ، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق ، حیدر علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، داود اوغلو نخست وزیر ترکیه ، دیدار و گفت وگو داشته است.

مسایل دوجانبه، مسایل منطقه از جمله بحران سوریه از جمله محورهای گفت وگو ظریف با مقامات یاد شده بوده است.

ظریف همچنین با جان کری وزیر خارجه آمریکا دیدار و در خصوص روند اجرای برجام با وی گفت وگو داشت.

وزیر خارجه کشورمان قرار است تا دقایقی دیگر در کنفرانس کمک کنندگان به سوریه سخنرانی کند.
دراجلاس کمک کنندگان به سوریه به میزبانی انگلیس، نمایندگان کشورهای آلمان، نروژ، کویت و سازمان ملل، سران و مقامات 60 کشور و دبیر کل سازمان ملل متحد حضور دارند.

در نشست لندن قرار است مساله جمع آوری کمک های بشردوستانه برای بیش از 13 میلیون تن که از بحران انسانی در سوریه رنج می برند و همچنین بیش از 4 میلیون سوری که از کشورشان گریخته اند، بررسی شود.

تاکنون انگلیس، نروژ و آلمان به ترتیب یک میلیارد و دو میلیون دلار، یک میلیارد و 17 میلیون دلار و دو میلیارد و دو میلیون دلار کمک اضافی برای کمک به آسیب دیدگان جنگ سوریه متعهد شده اند.

همچنین مسائلی همچون ایجاد فضای بهتر آموزشی و ایجاد اشتغال برای 4 میلیون و 600 هزار آواره سوری در کشورهای همسایه در دستور کار این نشست می باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان