arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

ولایتی: تهران تسلیحات بیشتری از روسیه خریداری می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات اشتراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسکو تأکید کرد، تهران انتظار دارد در کنار حمایت رئیس‌جمهوری روسیه از عضویت ایران در سازمان همکاری‌های منطقه‌ای شانگهای، وام‌های بیشتری از روس‌ها دریافت کند.

«علی اکبر ولایتی» مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی ایران در سفر خود به مسکو و پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: رهبران ایران و روسیه به ادامه همکاری‌ها درباره سوریه متعهدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس» روسیه، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که در این دیدار موضوع عضویت احتمالی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای مطرح شده است.ولایتی در ادامه تأکید کرد: ولادیمیر پوتین در نشست روز گذشته ما اعلام کرد که مسکو از عضویت دائم ایران در این سازمان حمایت می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظامی ایران همچنین گفت: تهران انتظار دریافت وام‌های بیشتری از روس‌ها را دارد.وی در اظهارات امروز خود تأکید کرد: انتظار ما این است که رئیس جمهوری روسیه از عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای حمایت می‌کند.

مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی ایران همچنین گفت، موافقتنامه تسهیل صدور ویزا برای اتباع ایران و روسیه از 2 روز دیگر اجرایی می‌شود.ولایتی علاوه براین تصریح کرد: موافقتنامه‌های امضا شده میان ایران و روسیه در حوزه‌های انرژی اتمی و حمل و نقل ریلی است. ایران همچنین قصد دارد تسلیحات بیشتری را از روسیه خریداری کند.رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران ادامه داد: «ایران آمادگی فروش نفت به شرکت ملی نفت روسیه (رُس‌نفت) را دارد.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان