arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

جهانگیری: یک عده همیشه منتقدند و نقد کردن حرفه آن‌ها است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: معاون اول رئیس جمهور گفت: عده ای هستند در هر شرایطی منتقد بوده و چنانچه کار صحیحی انجام بشود باز هم نقد می‌کنند، این عده آدم‌های همیشه منتقدند.

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی هرمزگان- گنو ( ایسین ) ( بخش گاز) به ظرفیت 448 مگاوات گفت: کارنامه جمهوری اسلامی ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اگر مسئولان به خوبی آن را توضیح دهند علیرغم مشکلات پیش رو و تهدیدات ظالمانه و جنگ تحمیلی و سایر توطئه های دیگر که علیه این کشور طراحی شد ، در بخش اقتصادی دستاوردهای زیادی داشته است.

وی اضافه کرد: این دستاوردها توسط نیروهای جوان تحصیل کرده کشور که مهمترین سرمایه های ایران در دهه‌های بعد انقلاب بوده اند به دست آمده است و این نشان می‌دهد که جوانان ایران در تمامی دوره های پس از انقلاب نقش های خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر کاری که جوانان در هشت سال جنگ تحمیلی انجام داده اند را به خوبی رصد کنیم خواهیم فهمید که عملکرد جوانان در آن دوره به جهانیان نشان داد که آن‌ها نمی توانند وارد جنگ با ایران شوند و آنان نیز هیچ وقت دست به چنین عملی نخواهند زد.

جهانگیری با اشاره به اینکه نیرو و تولید نیروگاه های برق در دهه هشتاد بسیار تغییر کرده است، افزود: در اقلام صنعتی وضعیت خیلی تغییر کرده که یکی از بخش‌ها نیرو و تولید نیروگاه های برق است. در این بخش حتی در دهه دوم انقلاب که در آن زمان مجلس بودم قرار بود بخشی از تجهیزات خارج از کشور وارد شود زیرا کشور نیاز مبرم به نیروگاه های برق داشت و این توانایی در کشور برای تولید برق وجود نداشت و باید آن را از خارج وارد می کردیم که طرح آن به مجلس آمد که یک نیروگاه با تمامی امکانات از خارج وارد و در کشور نصب شود. این طرح در آن زمان به تصویب رسید، اما امروزه این رویه تغییر کرده است.

وی افزود: امروزه در بخش صنعت نیرو به ویژه برق نه تنها تمامی تجهیزات و ساخت نیروگاه ها توسط نیروهای داخلی انجام می‌شود بلکه به 40 کشور جهان نیز خدمات ارائه می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: چندی پیش در عراق نیز شاهد برنده شدن یک شرکت ایرانی در بخش برق با ارزش دو میلیارد دلار بودیم که قرار شده است که یک نیروگاه را در عراق احداث کنند.

جهانگیری با اشاره به وضعیت بخش نفت کشور گفت:‌ در بخش نفت نیز تا سالهای گذشته نیازمند به کشورهای خارجی بودیم اما امروز تمامی طرح ها و ساخت های این بخش توسط نیروهای مجرب داخلی صورت می گیرد و با اینکه نمی توان گفت دیگر نیازمند به سایر کشورها نیستیم، اما توانمندی ما در حدی است که تمامی اقدامات دراین عرصه را نیروهای توانمند کشور انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به یک کشور با توانمندی ویژه تبدیل شده است افزود:‌ امروزه به یک کشوری تبدیل شده ایم با توانمندی ویژه که بخشی از آن را در تحریم‌ها به دست آوردیم و این توانمندی را حفظ خواهیم کرد. برخی ها به هر دلیلی این موضوع را به جامعه تلقین می‌کنند که در زمان پساتحریم ایران دستاوردهای خود را نادیده خواهد گرفت، اما با توجه به مدیران فعلی که با مشکلات فراوان به این توانمندی‌ها رسیده اند باید گفت حداقل تا پایان دوره این مدیران این دستاوردها حفظ می‌شود.

جهانگیری مذاکرات هسته‌ای را جزء پیچیده ترین مذاکرات بین‌المللی دانست و عنوان کرد: از ابتدای ورود به مذاکرات هسته‌ای ایران هدف خود را ترسیم کرده بود که آن سه هدف دفاع از حق هسته‌ای کشور ، پذیرش این حق توسط دنیا و از بین رفتن تحریم‌های ظالمانه بود که خیلی ها گفتند مگر می‌شود قطعنامه شورای امنیت لغو شود؟ اما ایران این کار را انجام داد.

وی افزود:‌ برای اولین بار یک کشور حق هسته‌ای خود را در شورای امنیت تصویب کرد و تحریم هایی که علیه آن صادر بود را لغو کرد و این کشور ایران بود.

وی با اشاره به برنامه توسعه ششم افزود:‌در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی کرده ایم که کشور بتواند اشتغال مولد ایجاد کند و جوانان تحصیل کرده در کشور بتوانند شغل و کارآفرین باشند.

جهانگیری با بیان اینکه کارآفرینان باید شجاعت و قدرت ریسک پذیری داشته باشند افزود: نباید کارآفرینان کشور از ریسک پذیری بترسند و باید شجاعت پذیرش خطرهای احتمالی را داشته باشند.

وی با اشاره به صنعت آب و برق کشور اظهار کرد: صنعت آب و برق کشور طی دوره های گذشته با شرایط سخت و دشواری روبرو بوده است. در صنعت آب 330 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ها هزینه می شده است که این مبلغ باعث ایجاد مشکلاتی در این صنعت شده است.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: خرید گران آب از بخش خصوصی و ارزان فروشی آن به مردم موجب کاهش درآمد صنعت آب و در نتیجه ایجاد فرسودگی تجهیزات آبرسانی از قبیل لوله کشی ها و خطوط انتقال آب شده است.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان می‌تواند قطب توسعه کشور باشد افزود:‌ بندر عباس یکی از کانون های توسعه استان و کشور است که می‌تواند موجب توسعه و افزایش راندمان اقتصادی کشور شود.

جهانگیری پالایشگاه خلیج فارس را یکی از اصلی ترین طرح های صنعتی کشور دانست و گفت:‌ اصلی ترین طرح صنعتی کشور پالایشگاه خلیج فارس است و هم‌چنین برنامه توسعه سواحل مکران و توسعه بندر چاسک از دیگر برنامه‌های توسعه استان است که در برنامه دولت قرار گرفته است.

نظرات بینندگان