arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

قدرت الله علیخانی: بعد از عمری خدمت به اسلام به اتهام عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام شیخ قدرت‌الله علیخانی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از عدم احراز صلاحیت خود به اتهام عدم التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران خبر داد. 

حجت‌الاسلام علیخانی نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی که علت عدم احراز صلاحیت وی برای داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی را پرسیده بود، گفت: با کمال تاسف بنده را بعد از عمری خدمت به اسلام و انقلاب و مردم محروم استان قزوین به اتهام بند 1 ماده 28 قانون انتخابات یعنی عدم التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، احراز صلاحیت نکرده‌اند که واقعاً تعجب می‌کنم. 

حجت‌الاسلام علیخانی افزود: بنده‌ای که خط و ربطم مشخص است، چه در محافل سیاسی و چه در سه دوره مجالس ششم، هفتم و هشتم و چه در خارج از مجلس، همیشه از اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های امام خمینی و رهبر معظم انقلاب دفاع کرده‌ام و این امر بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست، این اتهام بر مبنای بند 1 ماده 28، جز اهانت نسبت به اینجانب چیز دیگری نمی‌تواند باشد. 

وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی گفت: البته قبلاً مطلع شده بودم که بنده را تایید صلاحیت کرده‌اند ولی شبی که فهرست اسامی اعلام شد، نام بنده در ردیف تایید صلاحیت شده‌ها نبود. وقتی جویا شدم، از گوشه و کنار شنیدم – اگر صحت داشته باشد که احتمالاً هم دارد – گفتند برخی از ائمه جمعه استان قزوین نامه‌ای به شورای محترم نگهبان نوشته‌اند و از این شورا خواسته‌اند که صلاحیت علیخانی را تایید نکنید! 

علیخانی در پاسخ به چرایی نگارش این نامه گفت: یکی از اتهاماتی که مطرح شده اینست که گفته‌اند علیخانی در زمانی که تصدی کمیته انقلاب اسلامی را بر عهده داشته افرادی را دستگیر کرده که در بین آنها بعضی از خانواده‌های شهید هم وجود داشته‌اند و از این قبیل اتهامات که البته چنین موضوعاتی اساساً صحت نداشته و اتهامی بیش نیست. 

حجت‌الاسلام علیخانی گفت: همین اتهام در دوره‌های قبل توسط مخالفین مطرح شده بود که در محاکم قضائی رسیدگی شد و رفع اتهام گردید و چیز دیگری نبوده و نیست، مگر اختلاف سلیقه و اینکه حضور من جای برخی‌ها را تنگ می‌کند والا بعضی از این ائمه جمعه اولاً از خود استان قزوین نیستند و از جای دیگری به استان آمده‌اند و بلکه بعضاًً هم اصلاً بنده را نمی‌شناسند و یا شاید تا به حال هم مرا ندیده باشند. یکی دو نفری هستند که مربوط به خود استان می‌باشند و بقیه هم به توصیه آنها چنین نامه‌ای را امضا کرده‌اند. 

حجت‌الاسلام علیخانی در ادامه گفت: از باب مثال: از یکی از اینها پرسیده بودند آیا شما نامه را امضا کرده‌اید؟ گفته بود نامه را پیش من آوردند و من گفتم که متعلق به قزوین هستم و هیچ ربطی به حوزه‌ای که علیخانی در آن کاندید شده ندارم و آنها در پاسخ گفته بودند بالاخره زادگاهت که منطقه بوئین‌زهرا بوده لذا باید نامه را امضا کنی! یا به یکی دیگر تلفن زده بودند که شما باید بیائید جلسه! گفته بود گرفتار هستم و کار دارم. اصرار کرده بودند. وقتی او دلیل اصرار و علت احضار را پرسیده بود گفته بودند نامه‌ای هست درباره علیخانی که باید امضا کنید! او گفته بود من اصلاً با علیخانی محشور نبوده‌ام و اطلاعی از ایشان ندارم. من نمی‌دانم واقعاً اگر چنین است بگویند ما چه هیزم تری به این حضرات فروخته‌ایم؟ 

حجت‌الاسلام علیخانی افزود: من در اعتراض به رد صلاحیتم به صورت مکتوب از شورای محترم نگهبان خواستم که مرا دعوت کنید و اگر موردی هست از من توضیح بخواهید؛ ولی خبری نشد. بنده از اول پیروزی انقلاب حکم نمایندگی از امام راحلمان داشته‌ام و در اواخر دهه اول انقلاب نماینده مقام معظم رهبری در جهاد قزوین بوده‌ام و خدمات بی‌شماری در استان داشته‌ام که کمتر کسی در روستاها و شهرهای استان پیدا می‌شود که از این خدمات به نظام جمهوری اسلامی که توسط خادم این مردم انجام شده خبر نداشته باشد بطوری که حتی مقام معظم رهبری به صورت مکتوب از طریق دفترشان از خدمات من تقدیر کردند و ادامه خدمت به مردم را خواستار شدند. چگونه ممکن است التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی نداشته باشم؟ مگراینکه خود این خدمات از نظر آقایانی که نامه نوشته‌اند جرم تلقی شود! 

حجت‌الاسلام علیخانی همچنین گفت: از نظر پایگاه مردمی و محبوبیت مردمی اگر غلو نباشد، شاید طلبه‌ای مانند من در استان نباشد و این آقایان می‌دانند که هم من و هم پسرم درهر نقطه‌ای از استان که کاندید شویم هر دو رای مردم را داریم و آنها اگر مطمئن بودند که رای نداریم با تایید صلاحیت شدن ما که مخالفت نمی‌کردند. بنده که نمی‌توانم از این نظام و از این انقلاب و از آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب جدا باشم، واقعاً چرا با من اینگونه برخورد می‌کنند؟ 

حجت‌الاسلام علیخانی گفت: الان بسیاری از دلسوزان انقلاب و حتی برخی از اصولگراها نیز وقتی متوجه شدند که احراز صلاحیت نشده‌ام به من می‌گویند شما را چرا رد کرده‌اند!؟ علیخانی یکی است و همه او را می‌شناسند و مواضعش را نیز می‌دانند و مواضعش هم شفاف است و در اینجا صراحتاً اعلام می‌کنم هیچ خلافی و هیچ جرمی و هیچ تخطی از اصول انقلاب نداشته و ندارم و به فضل الهی از این پس نیز نخواهم داشت. 

وی گفت: انتظار دارم شورای محترم نگهبان تجدیدنظر بعمل آورد، چرا که هرکسی به طور طبیعی رقیب دارد و بخاطر رقیب یا رقبا که نباید کسی محروم شود. یا اگر جرمی مطرح است که اعلام کنند تا مردم همه ما را بشناسند.

نظرات بینندگان