arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

لاریجانی: برگزاری انتخابات رقابتی حائز اهمیت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: رئیس مجلس گفت: در شرایط حساس فعلی منطقه، برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری در ارتقای جایگاه ایران درعرصه بین‌المللی تاثیرگذار است.

 اعضای شورای مرکزی و جمعی از نمایندگان عضو فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی لاریجانی در این دیدار با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم مجلس محلی برای تجمع نخبگان باشد، به ضرورت افزایش ظرفیت سه قوه اشاره کرد و گفت: با توجه به گشایش پیش آمده در مساله هسته‌ای و تلاش دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی برای تحت شعاع قرار دادن این موضوع، نیازمند صف آرایی بر اساس وفاق ملی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری شکوهمند دو انتخابات پیش‌رو یعنی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: در شرایط حساس منطقه‌ای، نیازمند همگرایی و وفاق ملی در داخل کشور هستیم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه در وضعیت به هم ریخته امنیتی در منطقه برگزاری انتخابات رقابتی شکوهمند بسیار حائز اهمیت است، افزود: در شرایط حساسی که به سر می‌بریم برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری در ارتقای جایگاه ایران درعرصه بین‌المللی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های سیاسی و به ویژه جبهه حامیان انقلاب اسلامی در افزایش میزان مشارکت مردم، افزود: جبهه حامیان انقلاب اسلامی به عنوان یک تشکل تاثیرگذار سیاسی می‌تواند موجی همراه با شور و نشاط انتخاباتی را در جامعه ایجاد کرده و منجر به افزایش سطح مشارکت اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای شود.

در این دیدار شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان و رئیس فراکسیون حامیان انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه جبهه حامیان انقلاب اسلامی در چند دوره انتخابات مجلس  حضور پررنگ و چشم گیری داشته است، گفت: اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست و قوه مقننه در نظام مردم‌سالاری دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین یکی از اولویت‌های این جبهه، تلاش برای افزیش میزان مشارکت و در نتیجه ارتقای جایگاه مجلس در عرصه قانونگذاری است.

نظرات بینندگان