arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

ادعای روزنامه مصری درباره زنده بودن عزت الدوری/معاون صدام جنگ عربستان علیه یمن را ستود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه الوطن مصر مدعی شده که معاون صدام که پیشتر اخباری از کشته شدن در حمله‌ای در استان صلاح الدین عراق منتشر شده بود و حتی آزمایش دی ان ای جسد وی مورد تأیید قرار گرفت زنده است و برای نخستین بار با این روزنامه گفتگو کرده است.

عزت الدوری، معاون صدام و یکی از مهمترین مهره‌های نظام سابقی است که از سوی آمریکا و دولت عراق تحت تعقیب بود. وی کسی بود که هر از گاهی شایعاتی درباره کشته شدنش منتشر می‌شود. حتی آخرین بار خبر کشته شدن وی طی درگیری‌هایی در استان صلاح الدین عراق منتشر شد و آزمایش دی ان ای جسد وی نیز نشان داد که این جسد عزت الدوری است. اما اکنون روزنامه الوطن مصر مدعی است که عزت الدوری زنده است و با این روزنامه طی دو ماه اخیر مصاحبه داشته است. عزت الدوری در بخش اول مصاحبه خود با این روزنامه درباره اوضاع جهان عرب پس از گذشت 13 سال از حمله آمریکا به عراق صحبت کرده است.

روزنامه الوطن مصر می‌گوید که از حدود یک سال پیش دنبال گرفتن مصاحبه‌ای با عزت الدوری بوده است و نخستین گام برای تحقق این مساله را از طریق یکی از میانجیگران بعثی برداشته است.

عزت الدوری در این مصاحبه عملیات "طوفان قاطع" به رهبری عربستان در یمن را ستود و گفت:‌ ما بر ائتلاف طوفان قاطع به رهبری عربستان حساب باز می‌کنیم و باید جرقه نخست انقلاب بزرگ جهان عرب برای آزادی ملت خود و استقلال آن و بیرون راندن و مقابله با تجاوز ایران باشد.

وی گفت: طوفان قاطع عدم احساس مسئولیت برخی حکام عرب در قبال ملت خود را شکست و رکود و اعتماد به دیگری را از بین برد و اعتماد نسبت به اقدام جمعی و ملی و تأثیر آن را بازگرداند.

الدوری گفت: ما در عراق، حزب بعث و مقاومت و مخالفان با تمامی آزادگان ملت هستیم و موضع بی‌مسئولانه حکام عرب در قبال عربستان در بحرانش با ایران را شدیدا سرزنش می‌کنیم و حتی این موضع را محکوم می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم فورا روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کنند.

معاون صدام در این مصاحبه از آمریکا و انگلیس خواست که اگر در اعترافشان به انجام جنایت صادق هستند پس باید رسما از مردم عراق عذرخواهی کرده و به آن‌ها غرامت بپردازند و برای خارج کردن ایران و شبه نظامیانش از عراق و بازگرداندن آن به مردمش تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان